۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۴۰۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

سبک زندگی اسلامی باید در زندگی منتظران امام زمان جاری باشد

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به یکی از ویژگی های اهل بیت(ع) مبنی بر دلسوزی و خیرخواهی، گفت: اگر مسلمانان و منتظران حضرت حجت(عج) مقداری دلسوز و خیرخواه باشند، تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد بامداد امروز در مراسم دعای ندبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: همه وجود رسول گرامی اسلام(ص) برای خداوند بود و همیشه از دیگران دست گیری می کردند.

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به کرامت و فداکاری اهل بیت(ع)، ابراز کرد: امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا بدون چشم داشت فدا کردند تا انسان ها را از جهالت بیرون بیاورند.

وی با بیان اینکه بهترین زیارت برای امام زمان(عج) زیارت آل یاسین است که از خود حضرت حجت(عج) نقل شده، گفت: مهربان ترین، خیرخواه ترین و دلسوزترین خلقت در این دوره، امام زمان(عج) است؛ این در حالی است که در این دوره هر کس به فکر منافع شخصی خود است.

کارشناس دینی رسانه ملی در ادامه افزود: اختلاس و غارتگری و بی عدالتی در همه کشورها و ممالک وجود دارد؛ در همه دنیا به این شکل است که چند درصد مردم ثروت کل ملت آن کشور را در دست دارند.

وی دلیل بی برکتی ها را به خاطر ظلم و جور عنوان کرد و تصریح کرد: که قرآن کریم می فرماید، مال ربا خیر و برکت را می برد؛ پولی که ربوی باشد، از گوشت سگ نجس تر است و تعابیری در منابع اسلامی در این زمینه آمده که شرم بازگو کردن آن ها را دارم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی دو و نیم میلیون خانه خالی در شهرهای ما ساخته شده که هیچ کس در آن سکونت ندارد؛ این افراد حاضر نیستند که خانه خود را اجاره دهند یا با قیمت پایین تر بفروشند و به خاطر منافع شخصی اهتکار کرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی هستند که مجتمع های مسکونی می سازند و شرایطی برای آن قرار می دهند که فقط زن و شوهرهای جوان به مدت 5 سال در آن می توانند زندگی کنند؛ اگر فقط هزار نفر از این افراد و خیرین در کشور وجود داشت، مشکلات مسکن و ازدواج مردم حل می شد.

سخنران مسجد مقدس جمکران به صدقه، خمس و زکات اشاره کرد و گفت: برخی کارگران درآمد پایینی دارند اما پول آن ها با برکت است و دلیل آن هم پرداخت صدقه و خمس است؛ پاکبانان و کارگران حقوق و ثروت آنچنانی ندارند اما چیز بالاتری با عنوان خیر و برکت در زندگی دارند.

وی در پایان سخنان خود به دوری از رسم و رسوم و سنت های غلط تأکید کرد و گفت: راه و روش و سبک زندگی اهل بیت(ع) را در زندگی خود جاری و ساری کنید؛ اگر مسلمانان و منتظران حضرت حجت(عج) مقداری دلسوز و خیرخواه باشند و گره از کار همسایگان و آشنایان باز کنند، تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد؛ یکی از بهترین اعمال، خیرخواهی و دستگیری از دیگران است./۸۴۰/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات