۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۴۰۳
آیت الله وحید خراسانی:

نسبت به حضرت زهرا کوتاهی کرده ایم

حضرت آ‌یت الله وحید خراسانی با تأکید بر این که نسبت به حضرت زهرا(س) کوتاهی کرده ایم، خواستار بزرگداشت ایام شهادت صدیقه طاهره از سوی شیعیان شد.
آیت الله وحید خراسانی

به گزارش خبرگزاری رسا، دست اندرکاران تعظیم شعائر فاطمی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه دهمین گردهمایی خادمین فاطمیه سراسر کشور شرکت کرده و از بیانات حضرت آیت الله وحید خراسانی بهره مند شدند.

در این مراسم جمعی از علما و شخصیت های حوزوی از قم و مشهد مقدس، از جمله آیات و حجج اسلام والمسلمین مروی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سید جواد شهرستانی، شیخ حسن صافی، سید جواد گلپایگانی، سید علی میلانی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، مروارید، شب زنده دار، غروی، سید احمد خاتمی، حسینی صدر، شیخ جواد فاضل لنکرانی، شیخ جعفر تبریزی، سیدمهدی و سیدعلی و سیدحسن روحانی، و مسئولان عالی رتبه کشوری از جمله آقایان: رحمانی فضلی وزیر کشور، علوی وزیر اطلاعات، صالحی وزیر ارشاد، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، احمد مسجد جامعی از شورای شهر تهران، نبوی نماینده رئیس قوه قضائیه و صادقی استاندار قم حضور داشتند.

در ابتدا وزیر محترم کشور در سخنانی ضمن گزارشی از سطح کمی و کیفی برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، بر تعظیم شعائر توسط هیئات و تأثیر اربعین بر وضعیت فرهنگی کشور تأکید کرد.

سپس حجت الاسلام رضوی گزارش کوتاهی از تأثیرات فرهنگی و اجتماعی دسته روی هیئات در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و برگزاری نشست های معرفت افزایی فاطمی در جمع فرهیختگان، ارائه کرد.

سپس حضرت آیت الله وحید خراسانی در سخنان مبسوطی، گوشه ای از فضائل و مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کرد و حدیث «إنّما سمّیت فاطمة فاطمة لأنّ الخلق فطموا عن معرفتها» را شرح داد.

این مرجع تقلید همچنین با تأکید بر لزوم حضور و سوگواری دسته هیئات عزادار در شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها، بخشی از مصائب آن حضرت را بیان کرد.
حضرت آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: ما درباره حضرت زهرا سلام الله علیها تقصیر کرده ایم و هر آنچه در عزای آن حضرت انجام دهیم، در حد خودمان است و نه در حد آن حضرت، و نباید در این مسیر به وساوس شیطانی توجه کرد./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات