۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۹۷
مدیرکل ارشاد استان قم:

همکاری مجموعه های فرهنگی برای پیشبرد اهداف کلان نظام ضروری است

مدیرکل ارشاد استان قم در کنار هم قرار گرفتن مجموعه های فرهنگی برای پیشبرد و انجام سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ضروری دانست.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم امروز در همایش کتابخانه های تخصصی استان قم که در سالن شهید مطهری ساختمان ادارات آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرکت های خودجوش و مردمی در عرصه فرهنگ باید حمایت شوند.

وی افزود: این جلسه در راستای همین فرمایش رهبر معظم انقلاب برگزار شده است، خوشبختانه برنامه های کتابخانه توسط خود مردم حمایت می شوند و مسؤولان امر نیز همکاری خوبی در این راستا داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم شامل کتابخانه های حوزوی و دانشگاهی می شود، اظهار داشت: این مجمع از سال 93 شکل گرفته و خوشبختانه در حال رسیدن به بلوغ لازم است.

وی ادامه داد: امیدواریم این کار بتواند الگوی خوبی برای فعالیت های عرصه فرهنگ باشد، هر اندازه حرکت ها و برنامه های مردمی با حمایت مسؤولان وجود داشته باشد شاهد تأثیرات مثبت آن خواهیم بود، در کنار هم قرار گرفتن مجموعه های فرهنگی برای پیشبرد و انجام سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ضروری است.

حسینی کاشانی با اشاره به  بخشی از کتابخانه های حوزوی عضو مکتا و بیان این که کتابخانه آیت الله العظمی حائری یزدی بیش از 150 هزار  جلد کتاب و پایان نامه و دو هزار و 600 نسخه خطی دارد، ابراز داشت: کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزون بر 57 هزار عنوان کتاب دارد.

وی عنوان کرد: کتابخانه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیش از  240 هزار جلد کتاب و هزار و 300نشریه و 700 پایان نامه فعالیت می کند، کتابخانه جامعة الزهرا نیز بالغ بر 35 هزار عنوان کتاب دارد، کتابخانه مؤسسه امام خمینی(ره) نیز دارای 70 هزار عنوان مدرک در قالب کتاب، نشریه و پایان نامه است.

مدیرکل ارشاد استان قم به کتابخانه های دانشگاهی عضو مکتا اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه دانشگاه باقرالعلوم دارای 45 هزار عنوان کتاب است، کتابخانه دانشگاه قم نیز در برگیرنده بیش از 103 هزار جلد کتاب، مجله و پایان نامه است؛ دانشگاه معارف اسلامی نیز بیش از 20 هزار جلد کتاب و نشریه دارد.

وی با اشاره به مراکز دارای تفاهم نامه با مکتا اضافه کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و مرکز علوم و فناوری ایران با این مجمع تفاهم نامه دارند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات