۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۳۸۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

مهمترین وظیفه برای زنان نقش همسری و مادری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: تغییر نظام ارزشی سبب شده که مطالبات زنان برای حضور در صحنه های اجتماعی و خود کفائی اقتصادی افزایش یابد و آنها انتظار دارند که دوشادوش مردان در امور اقتصادی فعالیت داشته و همچنین مردان در کارهای منزل و بچه داری به اندازه آنها سهیم باشند.
هویت زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدعلی عسکری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، عصر امروز در همایش طلیعه حضور در جمع خواهران طلبه استان ایلام اظهار داشت: امروزه میزان مشارکت زنان در امور اجتماعی و سیاسی فراتر از گذشته است.

وی افزود: حضور زنان و دختران در دانشگاه و ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالا و عالی مانند دکتری و اشتغال در مراکز دولتی و خصوصی نمونه هایی از میزان مشارکت آنها در جامعه و پذیرش نقش های اجتماعی است.

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: این تغییرات سبب دگرگونی نگاه دختران به ازدواج و پیدایش انتظارات جدید برای آنها شده است که این مساله یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج در دختران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام عنوان داشت: در دنیای معاصر اشتغال زنان مفهم جدیدی پیدا کرده است وگرنه اصل اشتغال آنان در کنار مردان سابقه طولانی دارد و پدیده جدیدی نیست.

وی ادامه داد: اشتغال زنان، امروز شامل فعلیت های اقتصادی که در ساعات معین و انعطاف ناپذیر آن هم در خارج از خانه است که بی شک این نوع کار عمدتا سخاتار و عملکرد خانواده را دچار تغییر و دگرگونی می کند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه دختران امروزی به دنبال اشتغال و کار در بیرون از خانه و خود اتکایی در مسائل اقتصادی هستند، گفت: این گرایش سبب می شود که آنها تعریف جدید از نقش زن و شوهر در زندگی داشته باشند.

حجت الاسلام عسکری یادآور شد: تغییر نظام ارزشی سبب شده که مطالبات زنان برای حضور در صحنه های اجتماعی و خود کفائی اقتصادی افزایش یابد و آنها انتظار دارند که دوشادوش مردان در امور اقتصادی فعالیت داشته و همچنین مردان در کاهای منزل و بچه داری به اندازه آنها سهیم باشند.

وی اضافه کرد: این نگرش زنان سبب می شود که آنها زندگی گرم و آرام خانوادگی خود را دچار بحران کنند و زمینه ساز پیدایش مشکلات اجتماعی شوند و این یکی از علل افزایش میزان طلاق در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام تصریح کرد: نسخه آرامش بخشیدن به زندگی تنها با الگوگیری از زندگانی نورانی اهل بیت عصمت و طهارت میسر است و برای بانوان واجب است که در سیره زندگی صدیقه طاهره(س) دقت کنند.

حجت الاسلام عسکری یبان کرد: مهمترین نقش برای زنان نقش مادری و همسری است که این نقش از ارزش بالا و تاثیر گذاری در جامعه برخوردار است و باید تمام زنان به نقش اصلی خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان گفت: نقش خواهران طلبه در پر رنگ کردن و تبیین ارزش مادر و همسر بودن در جامعه بسیار مهم است و باید بکوشند اهمیت این وظیفه را برای زنان بیان و همچنین خصوصیات و رفتار و منش برترین زن دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را تبیین کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات