۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۳۸۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

تنها راه رسیدن به خدا، قدم گذاشتن در مسیر اهل بیت است

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که مسیر اهل بیت انسان را به خدا می رساند، گفت: خداوند عالم را بیهوده برای انسان ها خلق نکرده و کسانی می توانند راه درست را انتخاب کنند که از مسیر اهل بیت حرکت کنند.
حدیث/ یاری جستن از اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام ابوالفضل ابراهیمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امشب در مدرسه فقهی آل یاسین، گفت: قدرت و عزت واقعی برای خدا است.

وی افزود: امتحان کردن انسان ها از سوی خدا یکی از اهداف خداوند برای فرستان انسان ها به زمین بوده و مردم بدانند که دنیا محل بازی نبوده بلکه دنیا محل امتحان شدن است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دنیا محل سرگرمی و بازی نبوده، بیان داشت: کسانی که در دنیا فکر می کنند  که آخرتی نبوده، زندگی خود را نابوده کرده اند و نمی توانند درست زندگی کنند.

وی ابراز داشت: خداوند عالم را بیهوده برای انسان ها خلق نکرده و کسانی می توانند راه درست را انتخاب کنند که از مسیر اهل بیت به خدا برسند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مسیر اهل بیت انسان را به خدا می رساند، اظهار داشت: مرگ یک واقعیتی بوده که همه ی انسان ها دچار آن می شوند و کسی نمی تواند از مرگ فرار کند.

وی با بیان این که دنیا انسان را می تواند به خدا یا به شیطان برساند، اظهار داشت: انسانی که در دنیا به سمت گناه برود و قلب خودش را با گناه انس دهد، نمی تواند در راه خدا قدم بردارد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: توبه انسان را به راه خدا برمی گرداند و استغفار یکی از نعمت های خدا به بندگان داده که انسان دوباره قلب خود را پاک کند و از راه شیطان دور شود.

وی با توجه به این که دوری از گناه را مردم باید با قلب خودشان مانوس کنند، خاطرنشان کرد: طلبه ای در راه امام زمان بوده و می تواند علم اهل بیت را بخواند که از گناه دوری کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: قلب نورانی لازمه زندگی نورانی است و زندگی شاد زمانی برای انسان ها بوجود می آید که قلب خودشان را با روایات اهل بیت انس دهند تا بتوانند راه درست را برای خود انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: اخلاق خوب یکی از کارهایی بوده که انسان را در زندگی خود موفق می دارد تا بتوانند زندگی با آرامشی را برای خود ترسیم کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که انسان مومن، ظاهر و باطن یکسانی را در راه خدا دارد، بیان داشت: مسلمان واقعی کسی بوده که در دنیا نسبت به دستورات خدا ظاهر و باطن یکسانی داشته باشد.

وی در پایان با توجه به این که ایمان تنها برای انسان کفایت نمی کند بلکه باید از دشمنان خود هم بیزاری بجوید، گفت: بصیرت داشتن به مومن کمک می کند که انسان، راه صحیح خدا را انتخاب کند و از راه دشمنان دین اسلام دور شود./9707/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات