۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۳۷۸
امام جمعه تبریز:

اقتصاد مقاومتی نباید در سخنرانی‌ها و بنرهای تبلیغاتی محدود شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی رویکردی اساسی در راستای تقویت تولید ملی و در نتیجه اشتغال‌زایی است، گفت: اقتصاد مقاومتی کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه استان در تبریز اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدون رهایی از اقتصاد تک محصولی و نفتی محقق نخواهد شد.

وی با بیان این‌که راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی گرایش به سمت صادرات و کاهش واردات است، تصریح کرد: خام‌فروشی نفت ساده‌ترین راه تأمین منابع بودجه سالانه کشور است، اما باید پرسید که آیا دولت برنامه‌ای برای رهایی از درآمدهای نفتی دارد؟ کارشناسان اذعان دارند که تقویت بخش خصوصی و تولید لازمه توسعه صادرات غیرنفتی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی رویکردی اساسی در راستای تقویت تولید ملی و در نتیجه اشتغال‌زایی است، گفت: دولت و مجلس باید زمینه حضور و رقابت تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای بین المللی را فراهم کنند، در این صورت است که می توان به مقابله با معضل بیکاری رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و قطع امید از بیگانگان رمز بی‌اثر شدن تحریم های اقتصادی دشمنان است، افزود: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است، نباید تنها در سخنرانی‌ها و بنرهای تبلیغاتی محدود شود.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، افزود: آنچه مسلم است؛ توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش تولید و اشتغال می شود، از سوی دیگر زمانی که صادرات غیرنفتی کشور افزایش یابد، میزان وابستگی به بیگانگان نیز کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که رکود حاکم بر اقتصاد کشور مشکلاتی را برای صنعتگران و فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: خروج دولت از فعالیت‌های اقتصادی و باز گذاشتن میدان برای حضور  و نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد کشور لازمه بهبود فضای کسب و کار است.

وی ایجاد فضای رقابت و شفافیت اقتصاد کشور را عامل اصلی در فساد زدایی و رانت زدایی دانست و گفت: اعطای یارانه به بخش خصوصی نباید در حد شعار باقی بماند، اعطای تسهیلات کم‌بهره برای توسعه و روزآمد بودن صنایع نیز ضرورتی است که باید مورد عنایت دولت و مجلس قرار گیرد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات