۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۳۷۴

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

برپایی چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه حوزه های علمیه خواهران از ۲۵ آذر، عرضه آثار بیش از ۸۵ ناشر در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه های علمیه خواهران و توصیه به همت مضاعف نشر هاجر برای تولید آثار دینی از مهم ترین اخبار مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است.
مرکز مدیریت حوزه های خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد شایانفر، مدیر عامل مرکز نشر هاجر با اعلام این خبر گفت: گزینش کتاب بیش از 80 ناشر جهت چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب به پایان رسیده است.

وی افزود: ارزیابی آثار توسط کارشناسان معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران صورت گرفت که از حدود 10 هزار عنوان کتاب حدود  1400 عنوان انتخاب شد.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با بیان این که تاکنون 60  ناشر کتاب های خود را به ستاد نمایشگاه  تحویل داده اند، ادامه داد: این کتاب ها در موضوعات مختلف قرآنی، فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، تاریخ و زندگی نامه معصومین است.

شایانفر بیان داشت: امسال بخش ویژه ای به نمایشگاه اضافه شده که شامل آثار دفاع مقدس، کودک و نوجوان و نرم افزار است؛ این نمایشگاه ها از 25 آذر همزمان با هفته پژوهش در سراسر کشور برپا خواهد شد.

عرضه آثار بیش از 85 ناشر در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه های علمیه

چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه حوزه های علمیه خواهران از شنبه 25 آذرماه با عرضه آثار بیش از 85 ناشر برگزار می شود.

این نمایشگاه از سوی مرکز نشر هاجر در استان قم و دیگر استان های کشور و با همکاری مدیریت های استانی و مدارس علمیه خواهران برپا خواهد شد.

مرکز نشر هاجر چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه حوزه های علمیه خواهران را در سه بخش آثار مکتوب، نرم افزار و بخش ویژه برگزار می نماید.

ارائه آثار بیش از 85 ناشر و 2137 عنوان کتاب با موضوعات تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه و کلام، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، زنان و خانواده و فرهنگی و تربیتی

ارائه بیش از 100 عنوان نرم افزار با موضوعات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تربیتی، سبک زندگی، خانواده، تفسیر قرآن، احادیث و ...

ارائه آثار دفاع مقدس با موضوعات معارف جنگ، زندگی نامه شهدا، خاطرات دفاع مقدس

ارائه آثار کودک و نوجوان با موضوعات تربیتی، فرهنگی، آموزشی

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه حوزه های علمیه خواهران از 25 آذرماه 1396 همزمان با هفته پژوهش در سراسر کشور برپا خواهد شد.

نشر هاجر با همتی مضاعف در عرصه انتشار کتاب ورود پیدا کند

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی، مدیرکل پژوهش های عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با تشکر و قدردانی از مرکز نشر هاجر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و برپایی نمایشگاه های کتاب در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور، گفت: کتاب باید به شیوه ای نوشته شود که مخاطب احساس کند که با مطالعه آن مجهولاتش تبدیل به معلومات می شود و او را از دنیای تاریک به روشنایی و نور سوق می دهد و اگر غیر از این باشد اقبال مخاطب به کتاب کمرنگ خواهد بود.

وی افزود: کتاب اگر در راستای سلیقه افراد و راهنمایی آنها به سمت دانستنی ها و اطلاعات تهیه و تدوین شود، فرد را جذب خواهد کرد چون انسان به دنبال معلومات جدید است و نیاز است برخی انسان های فرهیخته، عالم و صاحب اندیشه در حوزه فرهنگ و معرفت ورود کنند تا شاهد رشد خوبی در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیرکل پژوهش های عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مواردی است که در دستور کار ستادهای حوزه های علمیه خواهران قرار گرفته و درصدد هستیم طلاب اهل مطالعه و تحقیق را تربیت کنیم که این امر در حال شکل گیری است و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید بسیاری بر این مسأله دارند.

وی با بیان این که تمام همت و تلاش مرکز نشر هاجر نباید معطوف به چاپ کتاب های تضمینی و درسی شود، بیان داشت: بلکه این مرکز باید آثار و نوشته های طلاب خواهر را نیز منتشر کند تا هم قدرت بیشتری در عرصه نشر پیدا کرده و هم به یک اقبال عمومی و اعتبار در جامعه و در بین مخاطبان دست پیدا کند.

حجت الاسلام ربانی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز نشر هاجر با توجه به اینکه انتشاراتی حوزوی است، باید بیشتر و با همت مضاعف تر در عرصه انتشار کتاب ورود پیدا کند و در جامعه حضور جدی تری داشته باشد.

نشر هاجر با برپایی نمایشگاه های کتاب گامی مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته است

حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیم پور، رییس اداره توسعه و تأمین منابع پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور پرداخت و گفت: ما برای اینکه جامعه ای فرهیخته و حوزه های علمیه ای بالنده و کوشا داشته باشیم باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بیش از پیش ترویج کنیم.

وی افزود: در همین راستا حدود 500 کتابخانه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور دایر شده است که برخی با کتاب های مفید و مورد نیاز طلاب خواهر تجهیز شده اند و برخی نیز در حال تجهیز هستند.

رییس اداره توسعه و تأمین منابع پژوهشی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: مرکز نشر هاجر نیز کمک های فراوانی در تجهیز کتابخانه ها انجام داده و می دهد و تأمین کننده بخشی از نیازهای حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور است.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور با بیان این که حمایت از آثار طلاب خواهر گامی برای کمک به حوزه های علمیه خواهران است، بیان داشت: مرکز نشر هاجر با حمایت و انتشار این آثار می تواند حرکتی متعالی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته و به موفقیت های چشمگیری نیز دست پیدا کند.

وی برپایی نمایشگاه های کتاب از سوی مرکز نشر هاجر را نیز یکی از موارد اثرگذار در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه های کتاب کار بسیار خوب و پسندیده ای است که به طلاب خواهر و عموم افراد در امر کتابخوانی و تحقیق کمک شایانی می کند./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات