۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۴۳۳۷۲

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری نشست علمی «قاعده نفی حرج و مسئله سقط جنین از نگاه فقه و حقوق»، برگزاری سومین نشست «زن غربی»، ارائه نرم افزارهای نور با تخفیف ویژه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه الزهرا(س)و برگزاری همایش اخلاق پژوهشی؛ الزامات و راهکارها در جامعه الزهرا(س) از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اباذر عمرانی فر، مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر عنوان کرد: جامعه‌الزهرا(س) برای نیمسال دوم سال تحصیلی۹۶-۹۷ از میان بانوان غیرایرانی واجد شرایط برای تحصیل درمقطع کارشناسی(سطح دو) طلبه می‌پذیرد.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه زمان ثبت نام از ۲۰ آذر آغاز شده است، تصریح کرد: متقاضیان دوره کارشناسی می‌توانند به صورت حضوری و یا مجازی در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر افزود: پذیرش در این مقطع به دو صورت انجام می‌گیرد: الف:طلاب جدیدالورود ب: طلاب بازپذیری: داوطلبانی که قبلا سابقه تحصیلات حوزوی داشته‌اند؛ که این داوطلبان در صورتی که کمتر از ۴۵ واحد را گذرانده باشند، بدون آزمون علمی می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما داوطلبانی که ۴۵ واحد یا بیشتر را گذرانده‌اند، برای پذیرش باید در آزمون علمی شرکت کنند، لذا توصیه می‌شود حتما دفترچه «راهنمای بازپذیری طلاب بین الملل» را مطالعه کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: بانوان غیرایرانی می‌توانند جهت مشاهده شرایط ثبت نام و تحصیل در جامعه‌الزهرا(س) به پایگاه اطلاع‌رسانی http://j-alzahra.org  مراجعه کنند.

وی، مهلت ثبت نام پذیرش طلاب بین الملل را ۱۰ دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: آزمون علمی طلاب بازپذیری در تاریخ ۱۶ دی ماه در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عمرانی فر در پایان تاکید کرد: داوطلبان قبل از ثبت نام برای آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه «زمینه‌ها و علل و پیامدهای حضور امام هادی(ع) در سامراء»

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «تاریخ اسلام» با موضوع «زمینه‌ها و علل و پیامدهای حضور امام هادی(ع) در سامراء» توسط سرکار خانم «سیده مهین میرافضل» برگزار می‌شود.

زهرا روح‌الهی امیری به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حمیدرضا مطهری» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز شنبه، ۲۵ آذرماه ساعت ۱۳ در سالن جلسات ساختمان اداری آقایان برگزار می‌شود.

همایش اخلاق پژوهشی؛ الزامات و راهکارها در جامعه الزهرا(س) برگزار می شود

همایش «اخلاق پژوهشی؛ الزامات و راهکارها» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) در این موسسه علمی، آموزشی برگزار می شود.

این همایش روز شنبه ۲۵ آذرماه، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.

معرفی پژوهشگران برتر و برگزیدگان چهارمین جشنواره پژوهشی بانو امین و تقدیر از کتابداران برتر جامعه الزهرا(س) از دیگر برنامه های این همایش است.

گفتنی است، «اخلاق پژوهشی» شعار امسال هفته پژوهش در جامعه الزهرا(س) است که از سوی معاونت پژوهش این موسسه علمی برگزیده شده و همایش هفته پژوهش نیز با همین رویکرد برگزار می شود.

همایش «اخلاق پژوهشی؛ الزامات و راهکارها» روز شنبه ۲۵ آذرماه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.

ارائه نرم افزارهای نور با تخفیف ویژه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه الزهرا(س)

افزارهای اسلامی مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با تخفیف ویژه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه الزهرا(س) که از ۲۲ آذر ماه در این موسسه علمی آموزشی آغاز به کار کرده به علاقه مندان ارائه می شود.

در این نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و طلاب شامل ۳۸ مقاله از پژوهشگران، ۱۵ مقاله از طلاب دوره تربیت پژوهشگر، ۱۰ مقاله از طرح فراخوان حمایتی، ۷ مقاله از طرح های پژوهشی گروه های علمی _ پژوهشی، ۲۱ عنوان کتاب از انتشارات جامعه الزهرا(س)، ۹ عنوان کتاب آماده انتشار از معاونت پژوهش و نشریات این معاونت در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.

اختصاص غرفه‌ای جهت معرفی مراکزی که با معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) تعامل و همکاری دارند از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که در این راستا نرم‌افزارهای جدید مرکز تحقیقات کامپیوتری نور نیز در این نمایشگاه با تخفیف ویژه ۲۵ تا ۳۵ درصد به طلاب عرضه می‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه الزهرا(س) تا سی‌ام آذر ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ پذیرای علاقه مندان به عرصه پژوهش خواهد بود.

سومین نشست «زن غربی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های «زن غربی» با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» روز پنجشنبه از سوی گروه علمی مطالعات اسلامی زنان و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

در این نشست، فرشته روح‌افزا، همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» و مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» پرداخت و به شبهاتی که درباره زنان شرقی و مسلمان در غرب مطرح است، پاسخ داد.

روح افزا در دومین نشست از این سلسله نشست ها، موضوع «زن غربی، ازدواج و خانواده» را تبیین کرد.

نخستین نشست علمی «زن غربی» با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «علی غلامی»، استاد جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات