۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۳۶۱
مسؤول بسیج حقوقدانان قم خبر داد؛

تشکیل هیأت اندیشه ورز حقوقی با هدف برنامه ریزی تربیت مدیران جهادی

مسؤول بسیج حقوقدانان استان قم از تشکیل هیأت اندیشه ورز حقوقی در بسیج حقوقدانان استان قم خبر داد و از برنامه ریزی در جهت تربیت و کادرسازی و تربیت مدیران جهادی به عنوان اهداف این هیأت اندیشه ورز نام برد.
یادواره شهدای حقوقدان استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم سانی‌خانی در مراسم یادواره شهدای حقوقدان استان قم که امروز پنجشنبه در مرکز آموزش قضات برگزار شد، با اشاره به راه اندازی هیأت اندیشه ورز در بسیج حقوقدانان عنوان کرد: این هیأت با هدف برنامه ریزی برای تربیت و کادرسازی و تربیت مدیران جهادی تشکیل شده است.

وی افزود: این هیأت اندیشه ورز از کانون وکلای استان قم، بازرسی استان قم، معاونت حقوقی استانداری، کانون سردفتران و دفتر یاران و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری تشکیل شده است.

مسؤول بسیج حقوقدانان استان قم تصریح کرد: این سازمان در طول ده سالی که تشکیل شده است برنامه های متنوعی اجرا کرده است و تاکنون هزار نفر از حقوقدانان استان نیز عضو بسیج هستند.

وی در ادامه با بیان برنامه های اجرا شده از سوی بسیج حقوقدانان استان قم خاطرنشان کرد: با مشارکت اصناف تأثیر گذار حقوقی در استان، برنامه های متعددی به منظور پیشگیری از جرم، بررسی و نیازسنجی معضلات اجتماعی و ایجاد هیأت‌های هم‌اندیشی برگزار شده است.

سانی خانی اضافه کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان از جمله طرح هایی است که با هدف مشاوره به مردم اجرا شده است و در طول سه سالی که از اجرای آن می گذرد، مراکزی با کمک حقوقدانان و قضات ایجاد شده است تا پرونده‌های حقوقی که مردم استان با آن درگیر بودند بدون هزینه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با همکاری اوقاف، معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و شهرداری قم، مرکزی در منطقه امامزاده ابراهیم به منظور حل مشکلات مردم و ارائه مشاورات حقوقی دایر شده است و جلسات متعددی نیز در این مرکز با هدف مشاوره برگزار شده است.

مسؤول بسیج حقوقدانان استان قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های عمده ما، مرتبط با بحث ارتقای علمی حقوقدانان است و با همین هدف نیز برنامه های متعددی مانند بررسی حقوقی فاجعه منا، بررسی قراردادهای نفتی و برجام اجرا کرده ایم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات