۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۳۳۵۸
مدیر حوزه علمیه بابل:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای رقابت پژوهشی در حوزه علمیه است

حجت الاسلام عباسی جشنواره علامه حلی را یک طرح مناسب برای ایجاد انگیزه در بین طلبه ها بیان کرد و گفت: جشنواره علامه حلی فرصتی برای عرضه آثار فاخر در حوزه های علمیه و ایجاد رقابت در زمینه پژوهشی است.
مدیر حوزه علمیه بابل در جشنواره علامه حلی مدیر حوزه علمیه بابل در جشنواره علامه حلی مدیر حوزه علمیه بابل در جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین عباسی، مدیر حوزه علمیه بابل امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی مازندران با بیان این مطلب که پژوهش لازمه حیات علمی یک طلبه است، گفت: اهتمام به امور پژوهشی موجب عمیق شدن مباحث علمی در میان طلبه ها می شود و آن ها را در مسیر پویایی برای رشد علمی قرار می دهد.

وی جشنواره علامه حلی را یک طرح مناسب برای ایجاد انگیزه در بین طلبه ها بیان کرد و افزود: جشنواره علامه حلی فرصتی برای عرضه در حوزه علمی و تولید آثار پژوهشی است که از جمله دستاوردهای آن، قلم فرسایی طلاب و اساتید در سطح مدارس علمیه و ایجاد حس رقابت در این عرصه است.

مدیر حوزه علمیه بابل فراگیر شدن نگاه پژوهشی در همه مدارس علمیه را مهم دانست و تصریح کرد: در کنار مسائل آموزشی که نمره محور است ورود به عرصه تولید آثار پژوهشی فرصت ارزیابی مفاهیم کاربردی را برای طلاب فراهم می کند.

وی ادامه داد: یکی از مزایای برجسته جشنواره علامه حلی در سطح استان مازندران شناخت توانایی درونی هر طلبه برای ورود به عرصه رقابت و بازآفرینی در عرصه علمی علوم دینی است.

حجت الاسلام عباسی به فعالیت مدارس علمیه شهرستان بابل در عرصه پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی فن مقاله نویسی و روش های علمی پژوهشی در سطح مدارس علمیه شهرستان بابل موجب افزایش تولید آثار پژوهشی در دومین دوره جشنواره علامه حلی مازندران به نسبت دوره نخست این جشنواره در سطح مدارس این شهرستان بود.

وی شخصیت علامه حلی را یک شخصیت فاخر در میان حوزه علمیه تشیع برشمرد و تاکید کرد: امروز حوزه علمیه ما نیازمند رویش بزرگانی مانند علامه حلی است که با قلم خود و خلق آثار فاخر در زمینه علوم دینی نامی ماندگار از خود بر جای بگذارند.

استاد حوزه علمیه بر لزوم الگوگیری طلاب از بزرگان را در زمینه پاسخ به مسائل روز مورد اشاره قرار داد و گفت: قلم فرسایی یک مهارت خاص در جلب مخاطب و اثرگذاری درست است که در کنار داشتن اطلاعات علمی و روحیه جهادی در عرصه علمی، می تواند نیازهای جامعه را برطرف کند.

وی افزود: طلاب جوان باید نگاه جهادی در عرصه علم آموزشی داشته باشند و در کنار افزایش آگاهی های درونی، نسبت به خلق داده های جدید با استناد به منابع غنی حوزوی اقدام کنند تا بازخورد فکری آن ها در جشنواره هایی مانند علامه حلی مورد ارزیابی قرار بگیرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات