۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۳۵۴
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

لایحه اصلاح نظام بانکی تدوین شده است

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین چالشهایی که در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم مشکلاتی است که در حوزه نظام بانکی وجود دارد به همین دلیل لایحه اصلاح نظام بانکی تدوین و به زودی وارد صحن علنی مجلس می‌شود.
حجت الاسلام موسوی لارگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه امروز در همایش مجلس و نقش قانون در توسعه ملی که در تالار سرو شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: مجلس به دنبال وضع قوانینی است که رکو کمرشکن حاکم بر بازار سرمایه و اقتصاد کشور را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: یکی از قوانینی که مجلس برای اصلاح نظام اقتصادی در حال تدوین آن است لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و به زودی وارد صحن علنی مجلس می‌شود؛ یکی از بدترین مشکلاتی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است واردات بی رویه و قاچاق کالا است و آسیبهای این مسأله تا آنجا بوده است که رهبری امر فرمودند هرکس کالای قاچاق را در هرکجا مشاهده کرد آن را نابود کند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: واردکنندگان کالای قاچاق 9 درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده را نمی‌پردازند و به همین دلیل می‌توانند کالایی ارزانتر از تولیدات داخلی را به بازار عرضه کنند و مردم نیز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی از خرید آن استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اذعان کرد: واردات بی رویه و قاچاق کالا صنایع استان اصفهان را با چالش جدی مواجه کرده و برخی از عرصه‌ها را در معرض نابودی کامل قرار داده است، این استان در تولید لوازم خانگی در تمام کشور در جایگاه نخست قرار دارد اما واردات بی‌رویه کالا باعث شده تا کارخانه‌ای که بیش از 5 هزار نفر نیروی انسانی داشته اکنون با اخراج بیش از 2 هزار نفر از آنان با معضلات عمده اقتصادی مواجه باشد.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی در بسیاری از مناطق استان اصفهان از بین رفته است چون واردات بی‌رویه این محصلات از ترکیه باعث رکود و ورشکستی صنایع داخلی شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: لایحه دیگری که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، لایحه اصلاح نظام بانکی کشور است که اجرای ان یکی از ضروری‌ترین نیازهای اقتصادی کشور است؛ شورای پول و اعتبار با ابلاغ مصوبه‌ای بانکها را از واگذاریت تسهیلات با نرخ سود بیش از 18 درصد منع کرده است اما بانکها در عمل با اجبار متقاضیان دریافت وامهای اشتغالزایی آنها را وادار به سپرده گذاری 25 درصد از مبلغ وام می‌کنند و به این ترتیب تسهیلاتی با نرخ سود بیش از 25 درصد را واگذار می‌کنند که در چنین شرایطی تولیدکننده داخلی توان مقابله با محصولات خارجی را ندارد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی همچنین از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و اظهار کرد: این مالیات باید از مصرف کننده نهایی گرفته شود زیرا این روند به سود مردم نیز هست البته در لایحه بودجه سال 96 این مطلب به دولت تکلیف شده که دولت آن را اجرا نکرد./868/پ202/ب1

ارسال نظرات