۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۳۴۶
امروز؛

دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران در نکا برگزار شد

دومین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، دومین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این دوره آموزشی با بیان این که دوره تکمیلی و مهارتی تربیت مشاور حوزه علمیه استان در ده فصل مشخص برگزار می شود، افزود: هر یک از این سرفصل ها به میزبانی یکی از مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه استان دوم و سوم آذر ماه در به میزبانی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد، بیان داشت: در جلسه نخست این دوره آموزشی کارگاهی موضوع شخصیت شناسی با حضور اساتید برجسته مشاوره حوزه علمیه قم مورد تبیین و بررسی قرار گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دومین سرفصل دوره تکمیلی مهارتی تربیت مشاور حوزه علمیه استان امروز و فردا به میزبانی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در این دوره موضوع استعداد سنجی با حضور استاد برجسته مرکز مشاوره حوزه علمیه قم تبیین و بررسی می شود.

حجت الاسلام طبرسی همچنین از برگزاری سومین سر فصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران طی هفته های آتی در مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری هر سرفصل در یکی از مدارس علمیه استان فرصت خوبی برای اساتید و طلاب علاقه مند به مبحث مشاوره است که ظرفیت های علمی این مباحث بهره برداری مناسب داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دومین سرفصل آموزشی دوره تربیت مشاور حوزه علمیه استان با حضور 25 نفر از داوطلبان علاقمند امروز برگزار شده است، گفت: افراد شرکت کننده در دوره تکمیلی، سال گذشته دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه سرفصل های آموزشی این دوره کاربردی بوده و در مهارت های مشاوره ای در مدارس علمیه به کار گرفته خواهند شد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی با تازه ترین شیوه های مشاوره در حوزه آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در حال حاضر مشاورانی که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت هستند این دوره های آموزشی را طی کرده اند، گفت: راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه استان کارکردهای مثبتی در کمک به طلاب  به منظور رفع بسیاری از مشکلات دوران طلبگی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 12 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مدارس علمیه در استان، این تعداد مشاور برای پاسخگویی به نیازهای مشاوره ای مدارس کافی نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان تقویت و توسعه برنامه های مشاوره ای در مدارس علمیه استان است، تصریح کرد: اثرگذاری مطلوب فعالیت های مشاوره ای در مدارس، بسترهای لازم را برای افزایش تعداد مشاوران فراهم کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که به طور حتم یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه با برخی مشکلات روبرو خواهد شد، خاطرنشان کرد: وجود یک مشاور می تواند ضمن کاهش برخی آسیب های احتمالی، مسیر را برای رشد و تعالی طلاب فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر یک طلبه در زمان مواجهه با مشکلات از یک مشاور و همراه صدیق بهره مند نباشد به طور حتم مسیر را اشتباه خواهد رفت، تصریح کرد: عدم مشاوره در دوران طلبگی می تواند برخی مشکلات و آسیب ها را متوجه طلاب کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوره در حوزه همچون چراغی برای یافتن مسیر صحیح  حرکت است، گفت: مشاوره ازدواج، تحصیلی، مشکلات روانشناختی و حتی حقوقی می تواند کمک شایانی به رشد و تعالی یک طلبه در مسیر تحصیل انجام دهد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یکی از بخش های مهم مشاوره طلاب در حوزه مباحث درسی است، تصریح کرد: یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه ممکن است با برخی تعارضات در حوزه مواجه شود که یک مشاوره صحیح می تواند با رفع این مشکلات و تعارضات، مسیر حرکت را برای یک طلبه همواره کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه ها در برخی مواضع با مشکل انگیزه در تحصیل مواجه می شوند، افزود: یک مشاور امین می تواند تبیین مباحث مربوط به حوزه و همچنین ارائه راهکارهای مناسب، کمبود انگیزه درسی در طلاب را برطرف کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی مناسب درسی از سوی طلاب برای موفقیت در تحصیل تأکید کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از طلاب به دلیل روش های نادرست مطالعه و همچنین عدم برنامه ریزی مناسب در مسیر تحصیل خود دچار مشکلات بسیاری هستند که وجود یک مشاور می تواند از بروز این مشکلات بکاهد.

حجت الاسلام طبرسی به مسأله آینده شغلی و تحصیلی طلاب حوزه نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز طلاب مدارس علمیه با شبهات بسیاری مواجه بودند که با مشاوره صحیح به این گونه شبهات مطرح شده با استدلال پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ دومین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران از امروز در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات