۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۳۳۹
رییس مرکز تخصصی نماز تأکید کرد؛

ضرورت ترویج معارف نماز در کنار بیان احکام آن

حجت الاسلام آیتی خواستار اصلاح نگاه مسموم به نماز در جامعه شد و گفت: متأسفانه هر جا گفته می شود می خواهیم آموزشی برای نماز بگذاریم، می گویند مگر نماز چه دارد؟
حجت‌الاسلام علی‌اصغر آیتی - رییس مركز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر آیتی امروز در سومین اجلاس استانی نماز که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) شهر مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز 8 سال است که در شهر مقدس قم دایر شده و فعالیت ها و آثار خوبی را داشته است.

رییس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه فعالیت هایی که از اجلاس سال گذشته تا سال جاری انجام شده را ارائه می دهم، گفت: حدود یک دهم آیات قرآن به نماز اختصاص دارد؛ بسیاری از احادیث و روایات در منابع اسلامی نیز مربوط به نماز و احکام نماز است.

وی در ادامه افزود: رسول اکرم (ص) خطاب به مبلغان می فرمایند، تمام اسلام در تبلیغ باید برای مردم گفته شود و بیشترین همت خود را برای نماز بگذارید.

حجت الاسلام آیتی در ادامه بیان داشت: هفت استاد متخصص در عرصه نماز و فضای مجازی در این مرکز تربیت شده اند؛ همچنین کتاب «نماز، رسانه و فضای مجازی» اثری است که مختص اجلاس سراسری نماز تدوین شده است.

وی با بیان اینکه 10 کتاب دیگر نیز در سال جاری در این مرکز تولید شده است، گفت: دو بازی اندرویدی برای کودکان و جوانان ساخته شده است؛ همچنین پنج نرم افزار اندرویدی برای تلفن همراه و دو نرم افزار برای کامپیوتر و لپ تاپ طراحی شده است.

رییس مرکز تخصصی نماز با اشاره به ایجاد چند کانال در فضای مجازی ویژه امر نماز ابراز کرد: ما به سراغ افراد و مراکز تأثیرگذار رفته ایم و برای 7 هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در کل کشور آموزش 16 ساعته برگزار کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار نفر از آموزگاران نهضت سواد آموزی به مدت 16 ساعت آموزش نماز دیده اند  و پنج هزار نفر از مربیان مهد کودک نیز آموزش دیده اند؛ طلاب خواهر سراسر کشور 120 ساعت تحت آموزش نماز بوده اند که مهمترین موضوعات آن شیوه های دعوت و نماز در خانواده بوده است؛ همچنین 2 هزار نفر از ائمه جماعات و روحانیون سراسر کشور آموزش های تخصص نماز دیده اند.

حجت الاسلام آیتی در ادامه افزود: مدیران متوسطه اول سه سال است که آموزش دیده و سال جاری 4 هزار نفر در حال آموزش هستند؛ 10 هزار نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی، بیش از 3 هزار نفر از مدیران ارشد و میانه جامعه آموزش دیده اند؛ اساتید، برای دانشگاهیان، خانواده ها و اقشار دیگر صدها هزار نشست در زمینه نماز برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در زمینه نماز در جامعه این است که بیشتر از احکام نماز گفته ایم و از معارف آن، آنچنان که باید صحبت نشده است، تأکید کرد: چرا در کنار احکام، معارف نماز را ترویج نداده ایم؛ اگر در کنار احکام که خشک و فرار است، معارف بگوییم، خشکی آن را از بین میبرد. 

رییس مرکز تخصصی نماز در پایان تصریح کرد: متأسفانه نگاهی مسموم به نماز در جامعه وجود دارد که هر جا گفته می شود می خواهیم آموزشی برای نماز بگذاریم، می گویند مگر نماز چه دارد؟ این تفکر باید اصلاح شود چون این افراد بعد از آموزش متوجه می شوند که بسیاری از نکات در این زمینه را نمی دانسته اند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات