۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۴۳۲۹۵
مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

خطر ها و انحراف های سلفی گری

مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حوزه علمیه قم گفت: وهابیان می گویند خطر شیعه برای جهان اسلام بیشتر از اهل کتاب است، آنها معتقدند که مسیحیان دینی باطل دارند اما شیعیان با غلو به اسلام ضربه می زنند.
حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز جامعه پژوهش های تکفیری حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در کارگاه آشنایی با سلفی گری که در سالن جلسات کتابخانه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، بیان داشت: سلفی ها به دو گونه علمای اسلام را تکفیر می کنند؛ نخست تکفیر مطلق برای مثال کافر دانستن عرفا و فلاسفه، دوم تکفیر شخص خاص.

وی تصریح کرد: وهابیان می گویند خطر شیعه برای جهان اسلام بیشتر از اهل کتاب است، آنها معتقدند که مسیحیان دینی باطل دارند اما شیعیان با غلو به اسلام ضربه می زنند.

این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: ابن قیم کسانی را که خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) را تکذیب می کنند و همچنین شک به خداوند متعال و اعراض از دین و نفاق را از مصادیق کفر بیان می کند.

وی در ادامه افزود: مشکل وهابیت این است که تفکر درستی نسبت به اسلام و مبانی اسلامی ندارد، علمای وهابیت در خیلی از بخش های اسلامی همچون توسل به خطا رفته اند.

حجت الاسلام محیطی بیان داشت: علمای وهابیت توسل شیعیان را مصداق کفر می نامند و می گویند مرده نمی تواند انسان های زنده را شفاعت کند و توسل به افراد مرده مصداق شرک به خداوند متعال به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: نبی مکرم اسلام(ص) به واسطه اذن خداوند متعال به جایگاه رفیع نبوت دست پیدا کرده است و خداوندی که به حضرت محمد(ص) جایگاه نبوت اعطا کرده می تواند به اهل بیت(ع) جایگاه شفاعت بدهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 110 سوره مائده خاطرنشان کرد: خداوند متعال به حضرت عیسی(ع) می فرماید  هنگامی که به فرمان من از گل چیزی به صورت پرنده می ساختی و در آن می دمیدی به فرمان من پرنده ای می شد، کور مادرزاد و مبتلا به بیماری پیسی را به فرمان من شفا می دادی و مردگان را  نیز به فرمان من زنده می کردی.

وی در پایان یادآور شد: تمامی انبیا و اولیای الهی به فرمان خداوند متعال فعالیت می کردند و به تحقیق خروجی تفکر فرقه تکفیری وهابیت همانند خروجی خوارج است که همه مسلمانان را متهم به کفر می کردند./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات