۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۴۳۲۸۳
آیت الله طه محمدی:

نماز دیواری بین کفر و ایمان است

آیت الله طه محمدی گفت: نماز در جداسازی و شناسایی کفر از ایمان نقش اول و آخر را ایفا می کند که این نشان از جایگاه بالای آن دارد.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز گفت: اگر نماز در جامعه ای وجود داشته باشد و جزء ارکان اصلی آن باشد آن جامعه دارای ایمان است در غیر این صورت کفر در آن جا حاکم خواهد بود.

وی به فلسفه برگزاری این نوع مراسمات پرداخت و گفت: باید سعی کنیم در این همایش ها اسرار نماز را برای همه افراد مشخص کنیم اما متاسفانه نتوانسته ایم آن طور که وظیفه ما بوده عمل کنیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نمازی که نمی دانیم حقیقت آن چیست و در زمنیه شناخت حقیقت نماز نیز کاری انجام نمی دهیم همانند آن است که خدای ناشناخته ای را بندگی کنیم و دین ناشناخته ای را متدین باشیم.

وی گفت: بزرگان دین اسلام در زمینه آداب و اسرار نماز مطالب زیادی نوشته اند اما نکته در این جا است که مومن واقعی باید فرق این دو را از هم تشخیص دهد.

آیت الله طه محمدی افزود: آداب نماز چهره زیبای بیرونی نماز را نشان می دهد و اسرار نماز به حقیقت نورانی و معراجی نماز می پردازد و آن را برای مومنان روشن می کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نماز گفت: طبق احادیث فردی که فقط یک رکعت از نماز هایش مورد قبول باشد اهل بهشت خواهد بود حال باید این سوال را از خود بپرسیم که تا به حال توانسته ایم چنین نمازی بخوانیم.

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری نماز را پلی برای رسیدن به جایگاه واقعی انسان دانست و گفت: نماز دریای بی ساحلی است؛ به گونه ای که هر کس به مقامات بالایی از لحاظ عرفان دست یافته است شروع آن به وسیله نماز و عمل به آن بوده است.

وی نماز را دیواری بین کفر و ایمان تعبیر کرد و گفت: نماز در جداسازی و شناسایی کفر از ایمان نقش اول و آخر را ایفا می کند که این نشان از جایگاه بالای آن در دین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعداد درهای ورودی بهشت و جهنم عنوان کرد: با وجود آن که رحمت خداوند بیش از عقوبتش است؛ اما این انسان است که باید به وسیله قوه عقل خود و با عمل درست راهی یکی از درهای بهشت شود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات