۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۲۸۱
رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مهمترین رسالت خواهران طلبه پیگیری مباحث زنان است

علم الهدی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت طلاب پیگیری مباحث و شبهات زنان است، گفت: زنان صدر اسلام به عنوان الگو باید به جامعه معرفی شوند.
خانم علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمیله علم‌الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی پنجشنبه در جمع طلاب و مبلغان مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس با اشاره به کتاب نظریه اسلامی تعلیم و تربیت، گفت: ما انسان های معتقدی هستیم و می خواهیم دین را به دیگران تلقین کرده و دانش اسلامی تولید کنیم.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: ما هم اکنون در دوره شک گرایی و زوال یقین بسر می بریم و در پیچ تاریخ قرارگرفته ایم که  انسان به همه چیز شک می کند، رقابت شدیدی بین انواع معنویت و ادیان با یکدیگر صورت گرفته است و همه مدعی اند دین یا مکتب فکریشان جهانی است و موجب سعادت انسان می شود.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی ابراز داشت: در چنین شرایطی اگر بشر لحظه ای تعلقات دینی را کنار بگذارد دچار سردرگمی می شود؛ در این زمان باید به سراغ معنویتی برویم که پایدارتر است.

وی افزود: ادیان ابراهیمی و توحیدی از همه کارآمدتر هستند، اسلام آخرین دین توحیدی و جامع ترین دین الهی است پس برای بررسی، اسلام را باید انتخاب می کنیم.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: وقتی وارد اسلام می شویم، مشاهده می کنیم بخش عمده ای از بحث های اسلامی مثل مباحث زنان و خانواده دست نخورده است؛ در آیه اول سوره نساء بحث از زوجیت یک زن با حضرت آدم قبل از ورود به زمین یعنی در جایگاه ملائکه و بهشت مطرح است،  این سوره مهمترین مباحث زنان و جایگاه و منزلت بالای زنان را بیان می کند.

مؤسس و رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: موضوع زنان مسأله ای است که زنان باید روی آن کار کنند و یکی از مباحث مهم اسلامی پرداختن به خانواده است ولی دانش ما در حوزه خانواده بسیار کم و ضعف بسیار دارد.

وی بیان داشت: در حوزه خانواده، اقتصاد خانواده، حجاب و ... کم کار شده است، در مسأله عفاف و حجاب قوانین کافی وجود ندارد، در روابط جنسی به اندازه کافی قوانین حقوقی و فقهی نداریم درحالی که خیلی از مسائل در این زمینه مطرح است.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اکثر فیلسوف های اخیر غرب و فمنیست ها خانم هستند در این میان ما به عنوان کسانی که اسلام را قبول داریم و به عنوان زنان محجبه و چادری امتیاز بیشتری نسبت به بقیه زنان داریم پس اگر این زنان به دنبال علم و پژوهش نباشند، مسؤولیم، یک فعال اجتماعی در کنار ازدواج و بچه داری،  فعالیت و مطالعه هم دارد زیرا در تمدن سازی اسلامی فارغ التحصیلی و بازنشستگی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: باید بدانیم در چه مرحله ای از تاریخ قرار گرفته ایم اینکه بحث زن در جامعه امروز یک بحث سیاسی شده است اما متاسفانه در سال های اخیر هیچ دانشی در حوزه زن و خانواده که اسلامی باشد تولید نکرده ایم.

علم الهدی در پایان گفت: اگر در مباحث زنان، زبان هنر جایگاه خود را حفظ کند، می توان مباحث را بسیار کاربردی کرد، اگر در این زمینه شعر گفته شود می توان با هنر به راحتی مباحث را به مخاطب القا کرد؛ زنان صدر اسلام باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند، اینکه در حوزه زنان به اندازه کافی کار نشده باید گفت طلاب در این زمینه غفلت کرده اند باید پاسخگوی نیاز زنان جامعه باشند، طلاب و دانشجویان باید احساس درد کرده و در این زمینه  اقدام کنند./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات