۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۳۲۷۲
رحیم پور ازغدی:

اخلاق و تعهد رمز انسان سازی در حوزه و دانشگاه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که اگر اخلاق فاضله و تعهد در حوزه و دانشگاه نباشد، حیات انسانی به وجود نمی آید و شاید افراد متخصص شوند اما انسان تربیت نمی شود.
دکتر رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حسن رحیم پور ازغدی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که پیش از ظهر امروز در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امام خمینی(ره) پدر وحدت حوزه و دانشگاه در عصر حاضر است.

وی افزود: امام (ره) فرمودند که مراقب باشید که دنبال مدرک رفتن به عنوان هدف برای دانشجویان و طلاب مطرح نشود چراکه این موضوع یک بیماری اخلاقی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بحث اسلامی شدن هم برای دانشگاه و هم برای حوزه مطرح است و حوزه های علمیه زمانی اسلامی می شوند که همه وظایفی که در غیبت انبیا و اولیا بر عهده آنها گذاشته شده است را به خوبی انجام دهند.

وی داشتن اخلاق و تعهد در حوزه و دانشگاه را از تأکیدات امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که اگر اخلاق فاضله و تعهد در حوزه و دانشگاه نباشد، حیات انسانی به وجود نمی آید و شاید افراد متخصص شوند اما انسان تربیت نمی شود.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: امام (ره) فرمودند مراقب باشید که از شرک ها و حجاب های نورانی عبور کنید و معتقد بودند که همانطور که بزرگترین خدمات به توحید در حوزه و دانشگاه صورت می گیرد، اگر به اخلاق و تعهد توجه نشود، بزرگترین ظلم ها نیز از سوی این مراکز صورت خواهد گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: یکی دیگر از سخنان امام راحل این بود که مراقب باشید دانشگاه و حوزه انگل جامعه نشوند و باید این دو نهاد مشکلات جامعه را حل کنند نه اینکه خود آویزان جامعه شوند.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از تأکیدات امام راحل(ره) این است که نگذارید عمر جوانان در بسیاری از دانشگاه ها و حوزه ها با خواندن مطالب ناکارآمد تلف شود و تلاش کنید نقشه شومی که خارجی ها به دست عمال خبیث خود پیاده کرده اند از بین برود.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: امام (ره) همچنین فرمودند که خطر دانشگاهی که اصلاح نشده باشد از بمب بالاتر است و خطر حوزه های علمیه اصلاح نشده از خطر دانشگاه ها هم بیشتر خواهد شد.

گفتنی است، مشروح این سخنرانی به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات