۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۴۳۲۷۰
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

استکبار جهانی بذر تفرقه و اختلاف را در خاورمیانه کاشته است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار جهانی در خاورمیانه و سودان بذر تفرقه و اختلافه کاشته و بحرانی را ایجاد کرده است و اخیرا نیز موضوع اقلیم کردستان را مطرح کردند.
اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما، معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی اظهار داشت: استمرار بخشیدن به انقلاب مهم تر از خود انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سپاه ستون فقرات نظام اسلامی است، گفت: در گذشته برخی قصد مصادره کردن انقلاب اسلامی داشتند و برای اینکه به هدف خود برسند گروه های تروریستی داعش و تکفیری ایجاد کردند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در طول انقلاب ترور شخصیت انجام داد، افزود: اگر سپاه وجود نداشت امروز خبری از انقلاب و کشور نبود.

مولوی سلامی تصریح کرد: داعش در صحنه میدانی با شکست مواجه شده و احساس امنیت به وجود آمده است اما همچنان اندیشه و تفکر داعشی وجود دارد و نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: داعش طی پنج سال در خاورمیانه مطرح شد و در این مدت خسارت های بسیاری به کشورهای اسلامی وارد کرده است اما امروز بساط داعش با حضور نیروهای سپاه، سردار سلیمانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیچیده شد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر از داعش غافل شویم آن ها دوباره سروسامان می گیرند، خاطرنشان کرد: به طور قطع ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی این اجازه را نمی دهند که داعش سروسامان بگیرد.

مولوی سلامی با بیان اینکه داعش ادعای خلافت اسلامی داشت اما خلافت اسلامی با جنایت های داعش سنخیتی ندارد، اظهار کرد: داعش خود را منتصب استکبار به قرآن و پیامبراکرم(ص) می دانست.

وی افزود: داعش نهضت و جریانی بود که برای ایجاد بحران در خاورمیانه به وجود آمده است، خاورمیانه به دلیل ذخایر گرانبها و منابع سرشاری که دارد به قلب جهان معروف است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان نباید اجازه دهند تا خاورمیانه دچار بحران شود زیرا اختلاف در میان مسلمانان زمینه سوءاستفاده برای استکبار را فراهم می کند و استکبار با توجه به تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان اهداف خود را پیاده می کند‌.

مولوی سلامی تصریح کرد: ایجاد امنیت برای اسرائیل و ذخایر نفتی و تجزیه کشورهای اسلامی از جمله اهداف استکبار جهانی است و استکبار در تلاش است تا نفت را بدون هیچ منعی صادر و تولید کند.

وی افزود: استکبار جهانی در خاورمیانه و سودان بذر تفرقه و اختلافه کاشته و بحرانی را ایجاد کرده است و اخیرا نیز موضوع اقلیم کردستان زا مطرح کردند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استعدادی که در کشورهای اسلامی است در هیچ کدام از ابرقدرت ها وجود ندارد و کشورهای اسلامی مانند حلقه های زنجیر به هم وصل هستند.

مولوی سلامی اظهار کرد: استکبار دست و پا می زند تا در میان مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کند و نمی خواهند مسلمانان از ذخایری که دارند بهترین استفاده را ببرند.

وی اذعان داشت: پایان تنش در کشورهای اسلامی، جلب رضایت مردم از سوی کشورهای اسلامی، ایجاد کار و اشتغال برای جوانان، وحدت و همدلی در میان فرقه های اسلامی  از جمله راه های مبارزه با تکفیری ها و داعش است./۸۸۰/پ202/ب1

ارسال نظرات