۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

خون شهدا نوید دهنده شکل گیری تمدن نوین اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خون شهدا نوید دهنده شکل گیری تمدن نوین اسلامی بر اساس دین و ارزش های دینی است.
حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی یادواره شهدای حقوقدان استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در یادواره شهدای حقوقدان استان قم که در مجتمع آموزشی قضات برگزار شد با اشاره به نقش علما در هدایت جامعه عنوان کرد: فقهای بزرگ در طول تاریخ الگوی جامعه بوده و موضع گیری، سکوت و قیامشان برای مردم حجت بوده است.

وی افزود: ساخت جامعه ای که تزکیه شده و مبتنی بر ارزش های الهی باشد، مقصد شریعت است و این نظام سازی بر چهار اصل اساسی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر استوار است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایتاء زکات در اسلام با نگاه منفعت گرای غربی در تضاد است و در فرهنگ دینی برای رضای خدا صورت می گیرد.

وی حقوقدانان را روشنفکران جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حقوقدانان روشنفکرانی هستند که باید بیش و پیش از همه ببینند، بشنوند و وضعیت جامعه را رصد کنند و نسبت به آنچه برخلاف حق شکل گرفته و سبب تضییع حقوق افراد جامعه می شود، حساسیت نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: اگر جامعه ای دچار مشکلات فزاینده در زمینه اخلاق، رفاه اجتماعی و اجرای عدالت شود، قبل از هر کس دانایان، فرهیختگان و روشنفکران مورد سؤال قرار می گیرند که چرا گذاشتید چنین اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: تشکل بسیج امر مبارک و از خیرات و برکات امام است و با بصیرت حکیمانه رهبری در جامعه شکل و رنگ بهتر و جایگاه رفیع تری قرار گرفته است و امروز بسیج حقوقدانان برخلاف احزاب و دسته های سیاسی که بدنبال قدرت هستند، بر مبنای آرمانگرایی، حق خواهی و عدالت طلبی تشکیل شده است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بسیج به فراگیری همه ملت و تشکلی آرمانخواه و عدالت طلب است که به دنبال شکل گرفتن و یا حفظ جامعه ای است که در آن عدالت، رفاه، استقلال و انسجام اجتماعی حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه اظهار کرد: خون شهدا نوید دهنده شکل گیری تمدن نوین اسلامی بر اساس دین و ارزش های دینی است و هوشیاری ملت و رهبر بیداری آفرین و بصیرت بخش عامل به نتیجه رسیدن این موضوع است.

وی افزود: یکی از حقوق مردم داشتن استقلال اقتصادی در همه زمینه ها است و این موضوع نیازمند مدیریت ظرفیت ها و منابع انسانی، مادی و معنوی کشور است تا ملت به جایگاه شایسته ای که در تراز دولت اسلامی و در راستای رسیدن به تمدن اسلامی است، برسند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: در کشور ما تعریف بدی از روشنفکری شده است که روشنفکران، غرب زده و غرب گرا تعریف می شوند اما در کشورهای اسلامی، جریان روشنفکری تحول خواه، حق خواه و خواستار بیان شدن دین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: در حقیقت روشنفکر واقعی کسی است که علی رغم همه خواسته های شخصی، به اقتضای زمان به دفاع از حرمین پرداخته و ختم داعش را اعلام کند و با از بین بردن تهدید، امنیت را به وجود آورد و بیش و پیش از دیگران متوجه آسیب ها شده و به نقش آفرینی بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه پشیمانی در جامعه مستولی نشود، باید روشنفکران و حقوقدانان و کسانی که می توانند اوضاع جامعه را رصد کنند، در زمان خود به مردم هشدار داده و جامعه را هدایت کنند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات