۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

مرکز خدمات کمیته امداد حوزه نیست

رییس مرکز خدمات با اشاره به لزوم طبقه بندی اساتید، مبلغان و طلاب در ارائه خدمات مالی و معنوی از تمرکز بیشتر این مرکز به ارائه خدمت به مبلغان بین الملل خبرداد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ربانی در همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه حجت الاسلام والمسلمین ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همراه با تجلیل از فعالان عرصه بین الملل حوزه پیش از ظهر امروز با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین الملل در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در این همایش با بیان این که حوزه تمدن ساز هدفی بسیار بلند است، ابراز داشت: همین گونه همایش ها می تواند زمینه سازی برای آغاز کارهایی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: مرکز خدمات رویکرد هدفمند در ارائه خدمات دارد و بنا ندارد خودش را کمیته امداد حوزه تلقی کند، بلکه می خواهد خدماتی در راستای حمایت از رسالت ها و مأموریت های حوزه ارائه بدهد و در این راستا تلاش کرده ایم که خدمات خود را هدفمند کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی عنوان کرد: نگاه ما به ارائه خدمات، مأموریت محور است و طبعا باید رسالت های حوزه را طبقه بندی کنیم و در این عرصه نیازمندیم که مجامع حوزوی دیگر به ما یاری برسانند و همچنین از نظر ما همه روحانیان در یک سطح نیستند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تأکید بر این که اساتید به عنوان ستون حوزه های علمیه هستند، ابراز داشت: اساتید با طلاب در یک سطح نیستند و به همین جهت خدمات ما نیز متفاوت است و در بین طلاب نیز خدمات ما به طلاب مستعد و تلاش گر بیش از دیگر طلاب است.

وی عنوان داشت: اساتید و مبلغان در اولویت طبقه بندی هستند و نیازداریم که مبلغان بین الملل را نیز شناسایی کنیم تا اولویت بندی هایی داشته باشیم و روی این جهت نیازمند کمک مرکز مدیریت هستیم، چراکه رسالت مبلغان بین الملل بسیار بزرگ است و کار عزیزان نیز بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما تنها به خود طلبه و استاد توجه نداشته ایم و از همین رو به خانواده و فرزندان نیز توجه داشته ایم و علاوه بر خدمات مادی، فعالیت هایی نیز در زمینه فرهنگی و عاطفی انجام داده ایم.

وی با بیان این که وظیفه طلبه تبلیغ دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: قرآن و اسلام و دین برای همه مردم جهان آمده است و به شکر خدا قدم های بزرگی در این راه برداشته شده ولی هنوز به جایی نرسیده ایم که بتوانیم بگوییم حوزه ای جهانی می بیند و جهانی می اندیشد.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه یادآور شد: یکی از نیازمندهای ما این است که نگاه ما به جهان به فرهنگ و ادبیات داخلی خودمان منحصر نشود؛ سنت ها و آداب ما محدود است و اگر بخواهیم نگاه ما بین المللی باشد باید علاوه بر توجه به داخل به عرف بین الملل نیز عنایت داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که نباید تبلیغ را به تبلیغ عمومی تنزل بدهیم، یادآور شد: مجامع علمی و پژوهشی بزرگی در جهان وجود دارد که نیازمند نمایندگانی از حوزه های علمیه هستند؛ نشست ها و سمینارهای علمی بزرگی در جهان برگزار می شود ولی جای روحانیت شیعه خالی است که پیام اسلام و انقلاب را برسانند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات