۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۴۳۲۳۷
سرپرست مدارس علمیه نورآباد:

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت لازمه تربیت نسلی انقلابی با روحیه جهادی است

سرپرست مدارس علمیه نورآباد با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت گفت: برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای تبیین این مهم و تربیت نسلی مؤمن و انقلابی است.
حجت الاسلام امیدیان لرستان

حجت الاسلام سعید امیدیان، سرپرست مدارس علمیه نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از برگزاری یادواره شهدای روحانیت این شهرستان و دهستان های اولادقباد، کاکاوند و ایتیوند شهرستان نورآباد خبر داد و بیان داشت: این یادواره با محوریت حوزه علمیه، طلاب و علما برگزار شد.

وی روحانیت را از مردم دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت از درون مردم و با مردم بوده و از صمیمیت بالایی بین مردم برخوردار هستند؛ در نتیجه حضور روحانیت بین مردم در زمینه های مختلف بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه تاکنون یادواره ها برای قشری خاص برگزار می شد، گفت: با توجه به جایگاه و نقشی که روحانیت بین مردم دارند، تصمیم گرفتیم که یادواره ای با محوریت شهدای روحانیت به ویژه شهدای روحانی در مناطق روستایی که کمتر مورد توجه بود، برگزار کنیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا سازی نسل جوان و نوجوان با این فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: نهادینه سازی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت فرصتی مناسب برای تربیت نسلی مؤمن، انقلابی و با روحیه جهادی است.

سرپرست مدارس علمیه نورآباد با اشاره به اینکه یادواره شهدای روحانیت در نورآباد مورد استقبال عموم مردم، طلاب، روحانیان شهرستان و استان، فرمانداران و بخشداران مراکز مختلف و مدیران و مسؤولان شهرستانی و استانی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این حضور و استقبال از برگزاری یاواره شهدای روحانیت در خور تحسین و سپاسگزاری است.

حجت الاسلام امیدیان هدف از برگزاری یادواره شهدای روحانیت را تبیین، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت عنوان کرد و گفت: ترویج این فرهنگ برای مبارزه با استکبار و مخالفان نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ضروری است./9459/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات