۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۴۳۲۳۶
با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و استاد قرائتی؛

سومین اجلاس استانی نماز در قم برگزار شد

سومین اجلاس استانی نماز در شهر مقدس قم با حضور و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شد.
اجلاس استانی نماز استان قم اجلاس استانی نماز استان قم اجلاس استانی نماز استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین اجلاس استانی نماز با محوریت «نماز و فضای مجازی» امروز پنجشنبه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

این اجلاس با حضور آیات سیدمحمد سعیدی تولیت آستان کریمه اهل بیت(س)، سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم، محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور همراه بود.

همچنین حجج اسلام والمسلمین سید محمدباقر گلپایگانی، سید جعفر میرعظیمی و حجج اسلام مجتبی ذوالنور، سیدعلیرضا تکیه ای، علی اصغر آیتی و احمد امیرآبادی فراهانی، رضا سیار فرماندار قم و تعدادی از مسؤولان استان و اعضای شورای شهر، ائمه جمعه و جماعات استان قم و جمعی از دانشجویان و دانش آموزان شهر مقدس قم در این جلسه حضور داشتند.

محمد خامه رییس ستاد اقامه نماز استان قم در ابتدای این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در شهر مقدس قم پرداخت.

در ادامه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به ایراد سخن پرداخت و درباره اهمیت و جایگاه نماز در اسلام و جامعه اسلامی به نکاتی اشاره کرد.

در بخش دیگر این مراسم از دبیران اقامه نماز استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل زندان ها، اداره کل صدا و سیما، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل اقتصاد و دارایی، شرکت گاز، اداره کل امور مالیاتی و مجموعه شهرداری شهر مقدس قم تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام علی اصغر آیتی رییس مرکز تخصصی نماز در این بخش به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز تخصصی نماز در زمینه معارف نماز و فضای مجازی و آموزش هایی که در سطح کشور انجام شده پرداخت.

رونمایی از دو کتاب «قصه بچه های مسجد» که زندگی نامه شهیدان رضا امیدی و صابر مهرنژاد را تشریح کرده است، از دیگر برنامه های این اجلاس بود که با حضور و تجلیل از خانواده این شهدای بزرگوار  انجام شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به بیان نکاتی در زمینه اهمیت نماز پرداخت و یکی از مهمترین وظیفه مسؤولان و مدیران کشور را ترویج نماز و گسترش این فریضه الهی عنوان کرد.

در پایان این مراسم از دارندگان 6 اثر برتر در جشنواره کشوری فضای مجازی و همچنین از مدیران، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه ها و مراکز علمی استان قم که به عنوان افراد برگزیده در شهر مقدس قم در بخش نماز انتخاب شده بودند، در سومین اجلاس استانی نماز با حضور مسؤولان و مدیران استانی و مدیر ستاد اقامه نماز استان قم تقدیر به عمل آمد./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات