۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۲۲۷
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران:

فکر و عمل جهادی شاخصه مهم مدیر فرهنگی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، فکر و عمل جهادی را مهم ترین ویژگی مدیر فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت فرصت خدمت باید فکر و عمل جهادی سرلوحه برنامه های مدیران فرهنگی باشد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمايي قرارگاه هاي فرهنگي شمال کشور گفت: با باور به «ما مي توانيم» و تقويت گفتمان انقلاب اسلامي مي توانيم از مشکلات عبور کنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي در سايه رهبری بي بديل حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري امروز به کانون توجه در جهان تبدیل شده و اين با تکيه بر باور «ما مي توانيم» به دست آمده است.

وي، کار فرهنگی را با ارزش ترین فعالیت در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که زیربنای همه فعالیت ها حتی در حوزه اقتصای نیز فرهنگ است به ویژگی های یک مدیر فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیران  و مبلغان فرهنگی به ویژه در حوزه دین باید باور داشته باشند که تبلیغ معارف قرآن، اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی در واقع در راستای رسالت انبیاء الهی است.

حجت الاسلام شکريان فکر و عمل جهادی را جزء ویژگی های مهم یک مدیر فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: فرصتی که امروز در اختیار همه مدیران در این نظام مقدس قرار داده شده محدود است و مدیران فرهنگی که رسالت سنگین تری نسبت به دیگران دارند باید در این زمان محدود، فکر و عمل جهادی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران، اخلاص در عمل و رفتار مدیران فرهنگی را عامل برکت در کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی باید در اخلاص، رعایت نظم و مقررات و حساسیت نسبت به بیت المال الگوی دیگر مدیران باشند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران، صبر و سعه صدر را از دیگر ویژگی های یک مدیر فرهنگی در جامعه اسلامی بیان کرد و افزود: بردباری در مواجهه با مشکلات، سعه صدر در برابر منتقدان و دقت در اجرای برنامه های فرهنگی نیز از ویژگی مهم مدیر فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران به شعار ما می توانیم که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است اشاره کرد و عدم انفعال مدیران فرهنگی را در این مسأله خواستار شد و بیان داشت: باید باور به شعار ما می توانیم از سوی مدیران فرهنگی در جامعه حاکم شود و در این مسیر باید از سیاست زدگی و جناح بندی اجتناب کرد.

عضو شورای توسعه فعاليت هاي قرآني مازندران ادامه داد: مدیران شهرستانی برای مدیریت فرهنگی شهر برای اثرگذاری و توسعه فرهنگی، باید نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهر اطلاع  کافی داشته باشند.

حجت الاسلام شکريان اميري داشتن برنامه جامع کوتاه مدت و بلند مدت و طرح های پنج ساله را لازم دانست و تاکید کرد: مدیران با توجه به محدودیت امکانات و اعتبارات باید با اولویت قرار دادن دغدغه های مقام معظم رهبری و بزرگان دینی در حوزه فرهنگی نسبت به تحقق این مطالبات اقدام کنند.

وی، هم افزایی درون و برون سازمانی را نیز از ویژگی های یک مدیر فرهنگی موفق عنوان و تصریح کرد: حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی در فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج گفتمان انقلاب و اندیشه های امام راحل و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مدیر فرهنگی در نظام اسلامی باید به دنبال ترویج گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از سلام ناب محمدی باشد، خاطرنشان کرد: حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی نیز در راستای گفتمان سازی  و جریان سازی اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری ضروری است.

مدیر کلتبلیغات اسلامی مازندران، رصد آسیب ها و انحرافات را از جمله ویژگی یک مدیر فرهنگی موفق عنوان کرد و بر لزوم تلاش برای استفاده بهتر از فضای مجازی و مقابله با جریان های مختلف ضد فرهنگی، تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می کنند، گفت: باید از همه ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی به منظور مقابله با این آسیب ها و تهدیدات استفاده کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، ترویج و گسترش معارف دینی را بهترین راه مقابله با هجمه ها و آسیب های فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این مسیر سخت مبلغان دینی و فعالان فرهنگی و تبلیغی نقش بسیار مهمی در مقابله با این آسیب ها عهده دار هستند./۹۵۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات