۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۴۳۲۲۵
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه های علمیه خواهران در ترویج سبک زندگی قرآنی غیرقابل انکار است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تسلط بر قرآن راه را برای نقش آفرینی موفق طلاب در جامعه هموار می سازد، گفت: باید برنامه ریزی جامعی برای آموزش مفاهیم قرآن در حوزه های علمیه صورت گیرد.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری کارکنان این مدیریت، با تأکید بر اینکه سهم حوزه های علمیه خواهران در تربیت حافظان قرآن باید چشم گیر باشد، خاطرنشان کرد: این مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب است و ما وظیفه داریم در این راستا وارد میدان عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران استان باید در زمینه امور قرآنی پیشتاز باشند، تصریح کرد: باید مدارس علمیه خواهران استان برنامه ریزی جامعی برای تربیت حافظان قرآن کریم و تربیت مربی قرآن داشته باشند و این مهم را نخستین اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه طلبه ای که با قرآن و مفاهیم قرآنی بیگانه باشد، طلبه نیست، خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی جامعی برای آموزش مفاهیم قرآن در حوزه های علمیه صورت گیرد و این از ضرورتها است.

وی انس با قرآن را لازمه دوران طلبگی دانست و اظهار کرد: اگر طلبه می خواهد در جامعه موفق و نقش آفرین باشد، باید با آموزه های قرآنی آشنا شود تا بتواند سبک زندگی قرآنی را در جامعه پیاده کند که در این راستا نقش حوزه های علمیه کاربردی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تسلط بر قرآن راه را برای نقش آفرینی موفق طلاب در جامعه هموار می سازد، گفت: قرآن برای همه امور اقتصادی، سیاسی، فردی، اجتماعی و فرهنگی مردم در همه عرصه ها برنامه دارد؛ اگر بتوانیم سبک زندگی قرآنی را در جامعه فراگیر کنیم، مردم از زندگی خود لذت می برند و جامعه گلستان می شود.

این مقام مسؤول برگزاری دوره های مختلف آموزش قرآن در مدارس علمیه خواهران استان را لازم دانست و افزود: هر طلبه باید در مرحله نخست یک مربی کارآزموده قرآن باشد که اگر این شد، می تواند در رسالت آینده خود موفق شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز جامعه به دلیل غفلت از مفاهیم ناب قرآن است، اظهار کرد: اگر جامعه با قرآن مأنوس شود و سبک زندگی قرآنی در بین خانواده ها به معنای واقعی پیاده شود، به یقین مشکلات جامعه خود به خود برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام رحمانی در پایان برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر دوره طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران این استان را ضروری دانست و افزود: باید هزینه های این دوره به صورت سرانه با همکاری خود مدارس علمیه تأمین شود./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات