۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۳۲۱۹
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی:

کم‌توجهی مسلمانان به الگوگیری از ائمه خسارت‌بار است

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کم‌توجهی مسلمانان به الگوگیری از ائمه خسارت‌بار است، گفت: متأسفانه نسل کنونی مسلمانان غالباً شیوه پسندیده الگوگیری از ائمه را رها کرده‌اند و به ستارگان سینمایی و هنرمندان غربی روی آورده‌اند.
آیت الله علی قربانی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، استاد درس خارج اصول حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و روحانیان، با اشاره به اهمیت درس‌آموزی از تاریخ و توجه به تجارت گذشته، اظهار کرد: امروز عقلای ملت‌ها و اقوام بشری به سیره عملی و سنت‌های رفتاری سلف صالح و چهره‌های درخشان علمی سیاسی و اجتماعی خود توجه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

وی افزود: بنا به گفته یکی از اندیشمندان در زندگی بزرگان سرچشمه‌های جوشانی از تجربه و پیشرفت و پندهای سودمند و سرشاری از عبرت و ایمان و امید و آرمان وجود دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت و همچنین ابتکار و خلاقیت، دانش و حکمت‌های فراوانی در حیات آنان مشاهده می‌شود که می‌تواند برای نسل حاضر آموزنده و تکامل‌بخش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی خاطرنشان کرد: متأسفانه نسل کنونی مسلمانان این شیوه پسندیده را غالباً رها کرده‌اند و به ستارگان سینمایی و هنرمندان غربی روی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: گناه این غفلت‌ها را باید به عهده دست‌اندرکاران فرهنگ و آموزش عالی و مسؤولان آموزش و پرورش و حکومت‌های اسلامی گذاشت؛ وگرنه پیشینیان صالح، به آموختن سیره اهل بیت اهمیت فوق‌العاده می‌داده‌اند و آن را به فرزندانشان می‌آموختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: حدیثی از طریق اهل سنت از امام سجاد (ع) نقل شده است که فرمود: «کنّا نعلم مغازی النبی لاولادنا کما نعلم السورة من القرآن»؛ ما کیفیت جنگ‌های پیامبر را از نظر استراتژیکی و تاکتیک به فرزندانمان می‌آموختیم، همان‌گونه که سوره‌های قرآن را به آنان تعلیم می‌دادیم.

وی با بیان اینکه به قول زهری «فی علم المغازی علم الآخرة والدنیا»؛ در دانش‌های جنگی، علم دنیا و آخرت نهفته است. ادامه داد: حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی با تکیه بر همین دانش‌های نظامیِ مطابق آموزه‌های دینی، اسرائیل تا دندان مسلح را در باتلاق سقوط و ذلت انداخته‌اند و خط بطلانی روی افسانه شکست‌ناپذیری کشیده‌اند. کاری که عقده شکست کشورهای عربی در جنگ شش‌روزه را تا حدودی التیام بخشید و روحیه غرور و افتخار را مجدداً به اعراب و جوامع اسلامی برگردانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی اضافه کرد: گروه حماس نیز با الهام از این روحیه حماسی در جنگ با اسرائیل نیز به پیروزی بی‌سابقه و چشمگیری در جنگ 33 روزه دست پیدا کرد و به فضل الهی از این پس هم جبهه مقاومت در برابر اسرائیل غاصب به پیروزی می‌رسد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات