۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۲۱۶
امام جمعه بیرجند:

غارت فرهنگ جامعه از سوی دشمنان قابل جبران نیست

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه غارت شدن اموال قابل جبران است؛ ولی اگر فرهنگ جامعه غارت شود قابل جبران نخواهد بود، گفت: اگر محتوای فرهنگ یک کشور به غارت برود آن جامعه دیگر چیزی ندارد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: فرهنگ یک کلمه ترکیبی است و در رفتار، گفتار و کردار انسان بروز پیدا می کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهم ترین مسأله هر کشور است زیرا فرهنگ هویت هر جامعه محسوب می شود، گفت: غارت زده تنها آن کسی نیست که اموالش را غارت کنند بلکه فرهنگ یک جامعه نیز به غارت می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه غارت شدن اموال قابل جبران است ولی اگر فرهنگ جامعه غارت شود قابل جبران نخواهد بود، افزود: اگر محتوای فرهنگ یک کشور به غارت برود آن جامعه دیگر چیزی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک کارشناس صحیح، دقیق، صادق و امین هستند و تمام مسائل را به درستی مشاهده می کنند، ایشان ابتدا به تهاجم فرهنگی و سپس نسبت به شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و غارت فرهنگی هشدار دادند.

وی با بیان اینکه اگر دشمن را دست کم بگیریم همه چیز را به غارت می برد، ادامه داد: مقام معظم رهبری از خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به عنوان شهر دین و ادب یاد می کنند از این رو باید این شهر را در مقابل تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و غارت فرهنگی حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان،؛ خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مسؤولیت بزرگی دارند و این یک امانت است و باید به ارزشمندترین مسأله فرهنگی نیز توجه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در دهه های اخیر تغییرات زیادی در ملت ها حاصل شده است اما ذخایر موجود بسیار زیاد است؛ از این رو باید تصمیم بگیریم از این پایگاه معنوی(شورای فرهنگ عمومی) تا می توانیم در مقابل ناتوی فرهنگی، غارت فرهنگی و نفوذ فرهنگی دفاع کنیم.

وی افزود: مسؤولان باید حافظ فرهنگ باشند؛ اما برخی مواقع فرهنگ جامعه از سوی خود مسؤولان آسیب می بیند./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات