۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۲۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای فرهنگ رانندگی رویکرد مسؤولان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی بهترین راه برای بهبود حیات اجتماعی است، گفت: درزمینه مسائل مربوط به رانندگی و تصادفات هم باید ارتقای فرهنگ رانندگی رویکرد اصلی مسؤولان مرتبط باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به میزان بالای تصادفات رانندگی در محورهای درون و برون‌شهری استان، اظهار کرد: همه باید برای کاهش این تصادفات و جراحات و فوتی‌ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا بهترین اقدام فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: باید فرهنگ رانندگی در کشور ما اصلاح شود؛ چراکه نمی‌توان تنها از طریق جریمه کردن و اقدامات سلبی به نتیجه مطلوب دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: زمانی در کشور ما کمربند ایمنی به زور بسته می‌شد و فرهنگ استفاده از آن جا نیفتاده بود؛ اما این موضوع امروز به فرهنگ تبدیل شده است زیرا در این زمینه کار فرهنگی مناسبی صورت گرفت به‌گونه‌ای که الآن فرهنگ کمربند ایمنی تقریباً در کشور ما جا افتاده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مباحث دیگر رانندگی و دقت در استفاده از وسیله نقلیه هم باید همانند کمربند ایمنی فرهنگ‌سازی، تبلیغ و برجسته شود تا اشکالات موجود در این بخش برطرف شود.

وی خطاب به مسؤولان مرتبط گفت: با استفاده از هنرهای تصویری و تجسمی برای ارتقای فرهنگ رانندگی تلاش کنید تا مواردی مانند سرعت بیشتر و سبقت‌های خطرناک کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگرچه نیروی انسانی در سالم به مقصد رسیدن در رانندگی نقش زیادی دارد؛ اما مابقی موارد هم به‌نوبه خود تأثیرگذار هستند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: هرچه ما در فرهنگ‌سازی رانندگی درست سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده و نتیجه آن را دریافت می‌کنیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات