۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۲۱۱
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

وجود روح، نشانه ای از وجود خالقی توانا است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همه دانشمندان به مسأله ناشناس بودن جسم انسان اذعان دارند؛ زیرا روح انسان کاملاً ناشناخته است و دانشمندان معتقد هستند روح یک موجود غیر قابل شناسایی است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: روح انسانی با عقل توأم شده است.

وی در ادامه بررسی آثار خداشناسی افزود: یکی از مسائلی که می تواند در خداشناسی به انسان کمک فراوانی کند، شناخت وجود جسم و روح انسان است، همه دانشمندان به مسأله ناشناس بودن جسم انسان اذعان دارند و روح انسان برای آنها کاملاً ناشناخته است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ابراز کرد: روح چندین مرتبه دارد، اولین مرتبه روح، روح نباتی است؛ گیاهان نیز روح دارند و رشد و نمو گیاهان به واسطه این روح نباتی است و حتی برخی برای گیاهان شعور نباتی نیز قائل هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که عالم نباتات بسیار عجیب است، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی در کتاب خود نقل می کنند که با یکی از دوستانم به باغی رفتیم و با درختی مواجه شدیم که در عین سبز بودن میوه ای نمی داد، دوست بنده گفت، من راهکاری دارم که این درخت برای سال آینده بارور شود و سپس تبری برداشت و نزدیک آن درخت رفت تا درخت را قطع کند که بقیه آمدند و دست او را گرفتند و گفتند یکسال دیگر به این درخت مُهلت بده و تبر را از او گرفتند و سال بعد وقتی وارد آن باغ شدیم در کمال شگفتی دیدیم که درخت پُر از میوه شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: حیوانات از روح حیوانی برخوردار هستند و در اندازه خودشان از شعور حیوانی نیز برخوردار هستند؛ سگ های موادیاب از شعوری برخوردار هستند که به واسطه آموزش می توانند مواد مخدر را از مکان های مخفی پیدا کنند؛ حتی حیوانات چندین دقیقه قبل از زلزله از وقوع آن آگاه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که روح انسانی با عقل توأم است، اضافه کرد: بشر به واسطه عقل بزرگ ترین اکتشافات را انجام داده و پیشرفت های زیادی را سبب شده است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات