۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۵۴۳۲۰۵
مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت مطرح کرد؛‌

پرورش استعدادهای برتر پژوهشی در بنیاد فرهنگی امامت

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی از پرورش استعدادهای برتر حوزه پژوهش در بنیاد فرهنگی امامت خبر داد و گفت: این مرکز تاکنون شش هزار و ۶۸۶ فارغ التحصیل داشته است.
بنیاد فرهنگی امامت اهل بیت(ع) بنیاد فرهنگی امامت اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت، شامگاه چهارشنبه در دومین نشست سالانه مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) که در سالن‌ همایش‌های این مرکز تخصصی برگزار شد، بیان داشت: تمرکز اصلی بنیاد فرهنگی امامت بر روی تربیت اساتید، محققان، مبلغان و اصحاب فرهنگ در عرصه امامت بوده است.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به فعالیتهای این مرکز علمی در ادوار گذشته، اظهار داشت: احساس نیازی که در جامعه شیعی ایران در حوزه امامت وجود داشت، ما را بر آن داشت تا به دنبال احداث مرکزی برای آموزش کارشناسان و نخبگان عرصه امام شناسی باشیم.  

وی ابراز داشت: در طول ده سال گذشته علاوه بر برنامههای آموزش عمومی که در بنیاد و حاشیه بنیاد برگزار شده است، دورههای آموزشی منظم و هدفمند نیز جزء برنامههای این مرکز تخصصی بوده است تا سرمایه انسانی لازم برای خدمات رسانی بیشتر در توسعه فرهنگ امامت به وجود آید.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت با بیان این که فعالیتهای علمی و آموزشی بنیاد فرهنگی امامت اهل بیت(ع) در دو بخش برگزار میشود، تصریح کرد: بخش نخست آموزشی در این مرکز علمی، در سطح سه حوزه و به صورت رسمی زیر نظر مرکز مدیریت حوزههای علمیه سراسر کشور در رشته امامت تأسیس شد.

وی افزود: این مرکز تاکنون یازده دوره سطح سه برگزار کرده است که دو دوره آن در یزد، یک دوره در اهواز و هشت دوره آن نیز در شهر مقدس قم برگزار شده است.  

حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: دانش‌پژوهان طلبه و غیر‌طلبه پس از گذراندن دو دوره مقدمات و مبانی در بنیاد فرهنگی امامت، در صورت ممتاز بودن، می‌توانند یک دوره تکمیلی را نیز طی کنند.

وی عنوان کرد: بنیاد فرهنگی امامت از نخستین روز‌های فعالیت خود تا به امروز، شش هزار و 686 فارغ التحصیل داشته است که از میان این تعداد، هزار و 963 نفر افزون بر دوره مقدمات، دوره مبانی را نیز پشت سرگذاشته‌اند.  

وی اظهار داشت: این مرکز علمی در کنار آموزشهای علمی، پرورش استعدادهای برتر در حوزه پژوهش را نیز در برنامه کار خود داشته است، به همین علت پس از مدت کوتاهی جمعی از محققان جوان در مجموعه بنیاد گروهی را تشکیل دادند که امروز در مراکز مختلف مشغول به کار و فعالیت بوده و عدهای نیز تعداد زیادی کتاب تألیف کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت توجه به مسایل فرهنگی را از ضروریات دانست و گفت: این مرکز با توجه به نیاز جامعه شیعی ایران، افزون بر فعالیتهای علمی رسمی حوزوی، از دو سال پیش نیز در عرصه توسعه فرهنگ امامت در جامعه شیعه فعالیت خود را آغاز و در این زمینه توفیقات فراوانی کسب کرد./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات