۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۱۹۲
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت نقش آفرینی رسانه ها برای تبیین رسالت حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: تعامل حوزه های علمیه با رسانه ها در راستای انتقال پیام های دینی اسلامی به جوانان و ارتباط گیری با نسل امروز امری ضروری است.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: تعامل حوزه های علمیه با رسانه ها در راستای انتقال پیام های دینی و اسلامی به جوانان و ارتباط گیری با نسل امروز امری ضروری است.  

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی باید  کارشناس و دانشمند به سایر استان های کشور صادر کند، اظهار داشت: حوزه های علمیه با ارتباط سازنده با رسانه ها به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از حوزه و اقدامات آن حمایت کنند، تصریح داشت: حمایت از حوزه ها تا به امروز مردمی بوده و افتخار ما نیز  همین است.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی با بیان اینکه از افتخارات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مردمی بودن حوزه ها است، گفت: حوزه های علمیه به غیر از بحث ساخت و ساز هیچ گونه بودجه دولتی ندارند و تغذیه و شهریه طلاب نیز مردمی است، لذا مردم استان مرکزی باید به حوزه ها کمک کرده، نسبت به آن ها بی تفاوت نباشند و ارتباط خود را با آن ها قوی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با بحث فراگیری یک یا دو زبان افزون بر زبان فارسی برای طلاب در حوزه ها، افزود: این امر از برنامه های کلی حوزه علمیه است و در مراکز تخصصی جدی گرفته می شود، در مدارس علمیه استان مرکزی این مطلب جسته و گریخته انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم حوزه علمیه استان مرکزی، بحث آموزش زبان بوده و بهترین زمان برای این مهم مراحل مقدماتی امور حوزوی است تا طلاب بتوانند حداقل به زبان عربی مسلط شوند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی بیان کرد: بحث زبان چند سالی است که به طور جدی دنبال می شود و مرکزی در قم به نام جامعه المرتضی وجود دارد که انواع زبان ها را به طلاب می آموزد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: امروز حمایت خوبی از این مرکز صورت می گیرد و وجود آن ثمرات ارزشمندی را به دنبال داشته و سبب ارتباط مناسب با سایر کشورها می شود، این امر باید فراگیر شود تا طلبه ای نداشته باشیم که فاقد آموزش زبان باشد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز حوزه در رشته های مختلف کار کرده و رسالتی جهانی دارد، بیان کرد: بسیاری از رشته های غیر حوزوی تنها رسالت کشوری دارند اما تمام حوزه های علوم حوزوی رسالت جهانی دارند و نگرانی این موضوع که طلبه ای آمده و دارای آینده کاری نباشد وجود ندارد؛ چراکه ما در کشورهای گوناگون به طلبه، متکلم، فیلسوف و مفسر توانا نیاز داریم./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات