۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۱۸۵
مشاور خانواده مطرح کرد؛

اختلافات والدین کانون اضطراب برای فرزندان

حجت الاسلام ایزدپور گفت: اختلافات والدین، کانون ایجاد اضطراب برای فرزندان است؛ بنابراین پدر و مادر مشاجرات خودشان را باید در خلوت انجام داده و دور از چشم فرزندان مشکلات خود را حل کنند.
اختلافات والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا ایزدپور در جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در نمازخانه حوزه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امنیت روانی خانواده بزرگترین مسأله ای است که همه انسان ها به دنبال تحقق آن هستند، گفت: انسان ها باید مهارتی کسب کنند تا در مقابل اختلالاتی که امنیت خانواده را به خطر می اندازد به خوبی عمل کنند.

کارشناس و مشاور خانواده اضطراب را اصلی ترین عامل اختلال در امنیت خانواده خواند و اظهار داشت: حدود 80 درصد مراجعه کنندگان برای مشاوره، مبتلا به این آسیب هستند؛ مشاوران باید بتوانند به خوبی منشأ اضطراب را شناسایی کرده و درصدد جبران آن برآیند.

وی علائم شایع اضطراب از سنین نوجوانی تا پایان عمر را اینگونه توصیف کرد: دیرخوابی، سبکی خواب، آشفتگی خواب، تنگی نفس، تپش قلب بالا، عرق کردن دست و پا، سردی دست و پا، لرزش دست، تیک های عصبی، اختلالات در اشتها، کم خونی، کم کاری و یا پرکاری تیروئید، کمبود قند خون، سندرم پیش از قاعدگی در زنان، قرص های رژیمی، عوامل ژنتیکی، چربی کبد و غیره از جمله عوامل اضطراب زا است.

حجت الاسلام ایزدپور با بیان اینکه بالای 25 عامل برای ایجاد اضطراب وجود دارد که هشت مورد آن جسمی و بقیه روحی و روانی اند، ابراز داشت: یک مورد از این موارد 25 گانه برای ایجاد اضطراب کافی است.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: اساساً افرادی که در زمینه اضطراب غیر قابل درمان معرفی می شوند، دچار چربی کبد هستند که متأسفانه از سوی برخی روانشناسان تشخیص داده نشده و منجر به مشکلات   بسیار می شود.

وی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبد چند راهکار ارائه داد که عبارت از دوری از هرگونه استرس، میان غذا مایعات نخوردن، پرهیز از غذاهای فریز شده، کنسروجات، فست فودها، گوشت گاو و گوساله، همبرگرها و مواردی از این دست هستند.

حجت الاسلام در پایان با اشاره به عوامل روحی و روانی اضطراب ابراز داشت: اختلافات والدین، کانون ایجاد اضطراب برای فرزندان است؛ بنابراین پدر و مادر مشاجرات خودشان را باید در خلوت انجام داده و دور از چشم فرزندان مشکلات خود را حل کنند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات