۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۴۳۱۸۴
با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور؛

اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران برگزار می شود

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره فردا به میزبانی شهرستان بابل خبر داد.
جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره فردا به میزبانی شهرستان بابل خبر داد. 

وی با بیان این که این مراسم با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم همچنین مدیر حوزه علمیه مازندران، مدیران مدارس علمیه، اساتید و طلاب حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که در این مراسم سه اثرمنتخب دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از سوی صاحبان اثر به صورت شفاهی ارائه خواهد شد، بیان داشت: به هر یک از این منتخان ده دقیقه فرصت خواهد داده شد تا به صورت شفاهی مقاله خود را ارائه دهد.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در ادامه سخنان خود همچنین خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از 61 اثر برگزیده در بخش های مقاله، پایان نامه و تحقیق پایانی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به این که از میان آثار منتخب دومین جشنواره استانی جشنواره علامه ملی مازندران 35 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران است، تصریح کرد: همچنین 26 اثر منتخب نیز مربوط به مدارس علمیه برادران استان است که فردا تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با بیان این که در حاشیه این مراسم از سه نفر از معاونان پژوهشی مدارس علمیه استان تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مراسم معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه بابل و همچنین معاون پژوهش حوزه علمیه استان تجلیل خواهند شد.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که از 61 اثر منتخب این جشنواره، 43 اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی کشور ارسال شد، تصریح کرد: این آثار در رقابت های کشوری این جشنواره مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امسال تعداد هزار و 59 اثر از سوی طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: این آثار ارسالی در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه سطح سه بوده است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران مدارس علمیه بر اساس فعالیت های پژوهشی در جشنواره رتبه بندی شدند، خاطرنشان کرد:  این رتبه بندی بر اساس درصد مقاله نویسان نسبت به کل طلاب مشغول به تحصیل مدرسه، معدل نمرات ارزیابی تفصیلی اول آثار ارسالی از طرف مدرسه به دبیرخانه جشنواره و امتیازات ویژه صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در این رتبه بندی برگزیده رتبه نخست باید بیست امتیاز، برگزیده رتبه دوم باید 15 امتیاز، برگزیده رتبه سوم باید ده امتیاز و شایسته تقدیر باید پنج امتیاز را به خود اختصاص دهد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در این رتبه بندی 35 مدرسه علمیه برادران و خواهران مازندران و شهرستان بابل مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: در این ارزیابی مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری، فیضیه مازندران و الزهرا ساری رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که خوشبختانه بر اساس بررسی های صورت گرفته آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره قابل قبول بوده است، تصریح کرد: ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده اقداماتی توجیهی و همچنین برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی در سطح مدارس علمیه است.

وی با اشاره به این که در نخستین جشنواره استانی علامه حلی که سال گذشته در مازندران برگزار شد سی اثر منتخب داشتیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این رقم امسال به 61 اثر افزایش یافته است که انشاء الله در سال های آتی شاهد رونق و کیفیت بخشی به مقالات ارسالی از سوی طلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خوشبختانه یک ظرفیت خوبی در مدارس علمیه در حوزه پژوهشی وجود دارد، گفت: جشنواره علامه حلی فرصت خوبی برای شناسایی ظرفیت های پژوهشی در مدارس علمیه بوده است.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید براین که امروز بسترهای لازم برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه فراهم است، خاطرنشان کرد: با برگزاری کارگاه های مستمر آموزشی، تقویت کتابخانه های مدارس و همچنین اقدامات تشویقی مدیران و اساتید مدارس شاهد نهادینه شدن مسأله پژوهش در میان طلاب خواهیم بود./۹۵۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات