۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۱۷۵
امام جمعه اردبیل:

خیران در احداث و توسعه حوزه‌های علمیه مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به این‌که برای صیانت از کشور نیازمند نهادینه شدن سیستم اخلاقی هستیم نه سیستم حقوقی، گفت: انتظار داریم خیرین در احداث و توسعه حوزه‌های علمیه مشارکت کنند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر امروز در جلسه انتخاب اعضای مجمع خیرین حوزه‌ساز شهرستان بناب، اظهار داشت خیرات فرهنگی و علمی از جمله بالاترین کارهای نیک در عصر حاضر است، که باید میان آحاد جامعه نهادینه شود.
وی حمایت خیرین و متولیان فرهنگی از طرح‌های توسعه‌ای حوزه علمیه بناب را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تقویت و ارتقای جایگاه حوزه علمیه آذربایجان، توجه به حوزه‌های علمیه شهرستانی است، خوشبختانه حوزه علمیه بناب در طول سالیان متمادی به همت اخوان بنابی توانسته، جایگاهی ارزشمند و مقبول کسب کند.
آیت الله عاملی وجود مؤسسات خیریه متعدد در شهرستان بناب را مایه عزت و شرف مردم این خطه دانست و گفت: به یقین با پیوند معتمدین منطقه با روحانیت و حوزه های علمیه؛ بیش از پیش شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان آذربایجانی در حوزه علوم و معارف اسلامی خواهیم بود.
امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که تعالی و ترقی جامعه بدون توجه به توسعه فرهنگی ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و به پیشرفت و ترقی دست یابد، باید توجه خود را به عرصه فرهنگ معطوف کند.
وی با اشاره به این‌که برای صیانت از کشور نیازمند نهادینه شدن سیستم اخلاقی هستیم نه سیستم حقوقی، گفت: در هر جامعه ای که اخلاق و فرهنگ حاکم نباشد توسعه امکان پذیر نخواهد بود؛ در این میان رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در تحقق نظام آرمانی و اخلاقی بر کسی پوشیده نیست.
آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی از وظایف ذاتی روحانیون است، افزود: روحانیت نقش محوری در حفظ و بقای ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی داشته و همواره پیشگام حرکت های آزادی خواهانه و دفاع از مظلوم بوده است، امروز نیز این رسالت خطیر در عرصه های فرهنگی بسیار حساس است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که تحقق رسالت روحانیت توانست انقلاب اسلامی را پیروز و کشور را از سراشیبی سقوط نجات دهد، گفت: باید در عرصه های مهم فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی باشیم، بخش مهمی از این رسالت خطیر بر عهده حوزه های علمیه است./935/
پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات