۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۱۶۹
امام جمعه سابق جیرفت:

اعلان بیزاری از دشمن وظیفه شرعی انسان مسلمان است

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که اعلان بیزاری از دشمن وظیفه شرعی انسان ها شمرده می شود، گفت: بیزاری از دشمن باید با خون و گوشت ما آمیخته شود تا انسان بتواند با تمام وجود جلوی دشمن را بگیرد و از حق مظلوم دفاع کند.
قدس

حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان  با اشاره به اقدام اخیر ترامث در حمایت از اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: دفاع از مظلوم وظیفه شرعی تمام انسان ها محسوب می شود.

وی افزود: دفاع از مظلوم مرز جغرافیایی ندارد و کسی که اسم خود را مسلمان قرار داده بداند که یکی از واجبات دین اسلام دفاع کردن از خون مظلوم است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که دشمن به دنبال از بین بردن اسلام در جهان است، ابراز داشت: قدس قبله اول مسلمین شمرده می شود و کشورهایی که به قدس توهین کنند به همه مردم مسلمان توهین کرده اند.

وی ابراز داشت: کسی که در زندگی خود تفکر دشمن را داشته باشد، دشمن اسلام شناخته می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمن برنامه های خود را قدم به قدم در منطقه خاورمیانه انجام می دهد، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با اتحاد خود می توانند منطقه را از دشمن خالی کرده و زندگی راحتی را برای خود به رقم بگذارند.

وی با اشاره به این که اعلان بیزاری از دشمن وظیفه شرعی انسان ها شمرده می شود، تصریح کرد: بیزاری از دشمن باید با خون و گوشت ما آمیخته شود تا انسان بتواند با تمام وجود جلوی دشمن را بگیرد.

امام جمعه سابق جیرفت اظهار داشت: دولت های مسلمان باید با گفت و گو ها و گرفتن اجلاسیه ها سعی کنند که از دشمنان اسلام همچون اسرائیل غاصب بیزاری بجویند و اقدامات این رژیم در سرزمین فلسطین را محکوم کنند.

وی در پایان با بیان این که کشورهای مسلمان باید کشتار مردم فلسطین را محکوم کنند، گفت: عربستان یکی از کشورهایی است که دشمن واقعی اسلام محسوب می شود؛ زیرا با کشتن مردم یمن و دفاع کردن از دشمن در عمل برخلاف منافع امت اسلام رفتار می کند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات