۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۱۵۹
مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین شهر فامنین مطرح کرد؛

نقش حوزویان در تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام عبدی گفت: نقش حوزویان در مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه به مراتب بالاتر و سنگین تر از دانشگاهیان است؛ به همین سبب حوزویان باید همانند شهید مطهری(ره) در کرسی های دانشگاهی و در جمع دانشجویان حضور داشته باشند.
حجت الاسلام احمد علی عبدی

حجت الاسلام احمد علی عبدی مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهر فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به مساله وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب بالا رفتن ظرفیت های موجود در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی حوزه و دانشگاه عملی شدن آرمان های اسلام و انقلاب است، جامعه علمی باید به سمت و سوی پژوهش محوری اسلامی حرکت کند.

مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهر فامنین گفت: مساله وحدت نباید در یک هفته خلاصه شود بلکه این امر باید با برنامه ریزی منسجم و ارتباط بین این دو نهاد در طول سال حاصل شود.

وی در ادامه افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه زمانی محقق می شود که دانشگاهیان و حوزویان با هم ارتباط داشته و از تجربیات و علوم یکدیگر در راستای تحقق اهداف اسلام حرکت کنند.

حجت الاسلام عبدی ابراز داشت: نقش حوزویان در مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه به مراتب بالاتر و سنگین تر از دانشگاهیان است به همین سبب حوزویان باید همانند شهید مطهری(ره) در کرسی های دانشگاهی و در جمع دانشجویان حضور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مسؤولان حوزه و دانشگاه در قبال مساله وحدت بین این دو نهاد خاطرنشان کرد: تا زمانی که افکار مسؤولان حوزه و دانشگاه به هم نزدیک نشود وحدت صد درصدی بین این دو نهاد علمی حاصل نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهر فامنین با اشاره به شعار نه شرقی و نه غربی گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران پیشرفت جهان اسلام است از این رو باید هدف این دو بال علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت اسلام و وحدت رویه باشد.

وی در پایان یادآور شد: دشمنان اسلام از اول انقلاب تا کنون به دنبال کارشکنی و تفرقه افکنی در بین امت اسلامی بوده اند؛ از این رو وظیفه اصلی آحاد مسلمین و تمامی ارگان های نظام اسلامی همگرایی و وحدت رویه است./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات