۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۱۵۸
آیت الله مهدوی:

معین بودن زمان مرگ و زمان ظهور به مصلحت انسان نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زمان قیامت همچون زمان مرگ و زمان ظهور امام عصر(عج) نامعلوم است؛ چرا که معین بودن زمان مرگ، زمان قیامت و زمان ظهور به مصلحت انسان نیست.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: عمر انسان به سرعت می گذرد.

وی در ادامه تفسیر سوره اسرا، آیه چهل و نهم و پنجاهم که می فرماید«وَقَالُوا أَئِذَا کُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِیدًا  قُلْ کُونُوا حِجَارَةً أَوْ حَدِیدًا» را تلاوت کرد و افزود: منکران قیامت هرگز برای رد کردن معاد دلیلی ندارند به همین سبب دلایلی که می آورند دلایلی غلط شبهه انگیز است؛ الفاظی که منکران قیامت بیان می کردند عموماً یکسان است و بُعد وقوعی در اذهان ایجاد می کند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: قرآن در پاسخ به این افراد می گوید حتی اگر سنگ شوید و آهن شوید با این که استبعاد وجودی متفاوتی نسبت به قبل دارید، باز هم خداوند شما را به زنده می کند و سپس می فرماید حتی اگر تفاوت وجود شما از سنگ و آهن هم بیش تر باشد، باز هم خداوند قادر به آفرینش دوباره شما است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: منکران قیامت در اعتراض به وجود قیامت می گویند، چه کسی قدرت ایجاد انسان از یک مُرده متلاشی شده را دارد و قرآن پاسخ می دهد، همان کسی که از هیچ شما را آفریده است قادر است شما را دوباره زنده کند.

امام جمعه موقت اصفهان آیه پنجاه و یکم سوره اسرا را که می فرماید«أَوْ خَلْقًا مِمَّا یَکْبُرُ فِی صُدُورِکُمْ فَسَیَقُولُونَ مَنْ یُعِیدُنَا قُلِ الَّذِی فَطَرَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَیُنْغِضُونَ إِلَیْکَ رُءُوسَهُمْ وَیَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَنْ یَکُونَ قَرِیبًا» تلاوت کرد و افزود: زمان قیامت همچون زمان مرگ و زمان ظهور امام عصر(عج) نامعلوم است چرا که با مشخص شدن زمان موت انسان دو ضرر به وجود می آید، اولین ضرر این است که انسان تا مدت زمان فوتش گناه می کند و در آخر عمر به توبه مشغول می شود و از طرفی فکر انسان ناراحت و مشغول به لحظه مرگش می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، هر آن چه به سوی شما می آید به شما نزدیک است؛ چیزی که به سمت انسان می آید حتی اگر زمان رسیدنش 10 هزار سال باشد، باز هم به آن انسان نزدیک است؛ زمان های گذشته به یک چشم بر هم زدن می گذرد ولی اگر به کسی گفته شود، سال های آینده زود می گذرد، باورش نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت نوح(ع) 2500 سال عمر کرده اند و زمانی که حضرت عزرائیل خواستند جان ایشان را بگیرد از ایشان پرسید زمان عمرت چگونه گذشت، ایشان گفتند، مثل این که از درب خانه ای وارد شوم و از درب دیگر آن رد شوم زمان عمرم گذشت./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات