۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۱۵۴
امام جمعه موقت همدان:

جنگ فرهنگی با داعش باقی است

امام جمعه همدان گفت: مرجعیت باعث شد مردم ضربات مهلکی در عراق و سوریه به داعش وارد کنند تا داعش به این صورت مفتضح شکست بخورد به گونه‌ای که آثاری از آن باقی نماند.
محمد جوادی

حجت‌الاسلام محمد جوادی، امام جمعه موقت همدان در ‌گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان درباره نقش مرجعیت در شکست داعش اظهار کرد: در دین اسلام، ائمه معصومان(ع) نقش رهبری را در تمام امور زندگی مسلمین از طرف پرودگار بر عهده دارند و در زمان غیبت ائمه معصومان(ع) مانند عصر کنونی که امام زمان(عج) از نظرها غایب است خود ایشان فرمودند که به صاحبان احادیث ما رجوع کنید و امور دینی، اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی  را از مراجع دینی دریافت کنید.

وی ادامه داد: این اشخاص افرادی هستند که هم از نظر علمی و هم عبادی و اخلاقی در مسیر اهل بیت(ع) قدم بر می‌دارند، از سایر مردم جلوتر هستند و به احادیث اهل بیت(ع) می‌توانند دست یابند که این رابطه تقلیدی است. در این صورت عمل انسان در تمام امور زندگی، عمل الهی خواهد بود.

حجت‌الاسلام جوادی بیان کرد: این امر در زمینه جهاد نیز صدق می‌کند یعنی اگر انسان به مرجعیت تکیه کند و به جبهه رود، درصورتی که فردی را بکشد، ثواب خواهد برد و اگر کشته شود ثواب شهادت دریافت می‌کند چرا که تابع مرجعیت بوده و به فرمان او به جهاد رفته است.

وی عنوان کرد: اگر مرجعیت به ویژه آیت‌الله سیستانی این حرکت را از خود نشان نمی‌داد و سکوت اختیار می‌کرد و مردم عراق با آن ایمان و عقیده کامل جلو نمی‌رفتند، داعش بر جنایات خود می‌افزود.

امام جمعه وقت همدان تأکید کرد: باید توجه کرد که در طول تاریخ، مرجعیت بعد از امام زمان(عج) همواره نقش برجسته‌ای داشتند و در صد سال گذشته بسیار اثرگذارتر بوده اند.

امام جمعه موقت همدان درباره ضرورت مبارزه علما با جریان تکفیر و ترویج این تفکر گفت: داعش و سایر تکفیری‌ها مولود سیاست‌های استکبار جهانی محسوب می‌شوند.

وی اذعان کرد: جهان اسلام امروز درگیر فتنه‌ای است که منشأ آن جریان‌های تکفیری است و در امتداد این فتنه همه روزه شاهد ریخته شدن خون مسلمانان بی گناه و تخریب آثار و ابنیه اسلامی به دست جنایت کاران جریان های تندرو تکفیری هستیم.

وی ابراز کرد: این جریان، نه با شیعه سر سازش دارد و نه اهل سنت را برمی تابد این جریان وابسته به غرب با قرائتی خودساخته از آموزه های اسلامی سعی در تخریب هر چه بیشتر اسلام در نگاه جهانیان دارد و برای رسیدن به این هدف از هیچ جنایتی واهمه ندارد.

حجت‌الاسلام جوادی گفت: در چنین شرایطی، در واکنش به افکار مخرب و غیر اسلامی این جریان جمعی از علمای وارسته جهان اسلام به ویژه مرجعیت شیعه برای شناساندن عقاید، آرا و کارنامه عملی جریان های تکفیری و همچنین ارائه راهکارهای مقابله با آن حرکتی علمی و معرفتی را آغاز کرده اند که جای خرسندی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  باید توجه کردکه جنگ فیزیکی با داعش پایان یافته اما جنگ فرهنگی باقی است؛ به همین دلیل در این باره باید کار بزرگی انجام شود./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات