۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۴۳۱۴۴
آیت الله بلندنظر:

داشتن هدف مهم ترین عامل موفقیت طلبه است

آیت الله بلندنظر از عالمان برجسته دینی در لرستان با تأکید بر اینکه طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی باید ابتدا هدف داشته باشند، گفت: برای موفقیت در این عرصه باید به دو بال علم و اخلاق توجه داشت.
آیت الله بلندنظر لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله محمد بلندنظر از علمای برجسته استان لرستان و شهرستان الشتر، عصر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، با بیان جایگاه و رسالت طلبه گفت: یکی از بهترین راه های سعادت، طلبگی است.

وی از طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) یاد کرد و افزود: طلاب باید در این مسیر خود را از بلایای آخر الزمان محفوظ بدارند.

آیت الله بلند نظر با بیان اینکه طلاب در انجام رسالت تبلیغی خویش در جامعه مسؤولیت خطیری بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که به این مسیر قدم نهاده است، باید برای رضای خدا و با اخلاص عمل بین مردم تبلیغ کند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به دو بال علم و تهذیب اظهار داشت: تقویت این دو لازمه موفقیت در عرصه طلبگی و نقش آفرینی در انجام رسالت تبلیغی است.

آیت الله بلند نظر با اشاره به اینکه تبلیغ در جامعه همراه با فراز و نشیب هایی است، ادامه داد: طلبه با اراده و هدفمند در این مسیر کم کاری نمی کند و شیرینی تبلیغ موجب می شود که سختی های راه برای او هموار شود.

وی به طلاب توصیه کرد که اگر می خواهند در آینده موفق باشند باید خوب درس بخوانند و برای آینده تحصیلی و شغلی خود هدف داشته باشند.

آیت الله بلندنظر اظهار داشت: با توجه به اینکه خروجی و رسالت اصلی حوزه تبلیغ است، طلاب برای بصیرت بخشی و روشنگری در جامعه ابتدا باید خود هوشیار به مسائل روز و علوم حوزه باشند و از تحقیق و پژوهش دست نکشند.

گفتنی است، در پایان این دیدار بسته های فرهنگی، با محتوایی از زندگی نامه آیت الله بلند نظر در بین طلاب توزیع شد.

آیت‌الله محمد بلندنظر، ازعلمای برجسته لرستان در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سیدمحسن صدر کسب فیض نموده است و به مدت ۲۰ سال در حوزه‌ نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است.

گفتنی است، ایشان پس از ۲۵ سال به ایران برگشته و مدت سه سال در حوزه علمیه‌ کمالیه خرم‌آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر می‌گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت دو سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بوده و از سال ۱۳۳۸ به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بوده‌اند، و تا به امروز در شهرستان الشتر به تبلیغ احکام و اقامه‌ نماز جماعت در مسجد جامع مشغول شد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات