۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۱۳۳
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

تعداد مساجد بین راهی مازندران پاسخگوی نیاز مسافران نیست

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که در حال حاضر تعداد مساجد بین راهی استان پاسخگوی نیاز مسافران نیست، گفت: باید افزون بر کمک های دولتی از ظرفیت خیران مسجد ساز نیز به منظور افزایش تعداد مساجد بین راهی بهره گیریم.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در همایش رؤسا و دبیران شورای اقامه نماز فرمانداری‌های استان بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور نهادینه کردن اقامه نماز اول وقت در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که در نظامی که قوانین جاری و مهم کشور بر مبنای احکام دینی بنا نهاده شده است نباید شاهد بی توجهی به فریضه مهم نماز باشیم، افزود: موضوع نماز باید به عنوان یک اصل مهم و غیر قابل تغییر در جامعه اسلامی مورد توجه همگان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دستگاه های دولتی و ادارات کشور باید در اقامه نماز اول وقت الگو باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع دیده می شود برخی ادارات در برپایی نماز اول وقت کم کاری می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود با بیان این که فریضه الهی نماز مبنای زندگی ما است، گفت: هیچ گونه کم کاری و توجیهی در بی توجهی به این فریضه مهم دینی در نظام دینی قابل پذیرش نیست.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی ها تلاش می کنند با بیان برخی مسائل غیر واقعی از اهمیت اقامه نماز اول وقت در ادارات و نهادهای دولتی بکاهند، تصریح کرد: اختصاص دادن تنها چند دقیقه برای اقامه نماز در ادارات دولتی کم ترین کاری است که ما می توانیم برای شکرگزاری در برابر این عظمت الهی انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی توجهی به فریضه الهی نماز و سبک شمردن آن در جامعه اسلامی به طور حتم عواقب و تبعات سنگینی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر امروز بخشی از جامعه درگیر مقابله با برخی مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است به دلیل بی توجهی به همین فرایض مهم دینی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که انسان همواره نیازمند بهره گیری از انوار الهی است، تصریح کرد: فاصله گرفتن از فرایض دینی انسان را در مسیر انحراف و تباهی سوق خواهد داد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که فرایض دینی همچون سدی از سقوط انسان در پرتگاه گناه و انحراف جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: جامعه برای خنثی کردن هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان بیش از هر زمان دیگری به گسترش مبانی دینی و اعتقادی نیازمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از بهترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه ترویج و گسترش فرایض دینی به ویژه فرهنگ نماز است، تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ناشی از ضعف دینی است که با تقویت مبانی دینی و اعتقادی می توان به کاهش این معضلات اجتماعی امیدوار بود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که روح قرآن و نماز باید در همه بخش های زندگی عموم مردم حاکم شود، گفت:  حاکمیت روح نماز و قرآن جامعه را از آسیب های اجتماعی نجات می‌دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فریضه دینی نماز باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی عموم مردم جلوه گر باشد، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای رشد، تعالی و رستگاری انسان توجه ویژه به فرایض دینی به ویژه نماز در زندگی است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران از نماز به عنوان سرچشمه خشوع و بندگی یاد کرد و با بیان این که این فریضه الهی یکی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن با خداوند متعال است، تصریح کرد: فریضه الهی نماز انسان را در برابر همه مشکلات و معضلات بیمه می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که فریضه الهی نماز افزون بر تأثیرات معنوی حتی می تواند کارکرد مادی نیز بر انسان داشته باشد، گفت: فریضه الهی نماز مشکلات مادی زندگی انسانی را از آسیب پذیری مصونیت می بخشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نماز همواره به انسان یادآوری می کند که همواره باید همه امور باید به خداوند متعال نظر داشته باشد، افزود: این فریضه الهی صبروتحمل سختی ها، جهاد با نفس، اظهار محبت و نیکی به مردم را به انسان می آموزد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که فریضه دینی نماز از آثار تربیتی بسیار بالایی نیز در جامعه برخوردار است، گفت: این آثار تربیتی ارزشمند در رشد و تعالی جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که هر گونه کاستی و بی توجهی نسبت به فریضه الهی نماز برای جامعه خسارت های سنگینی در پی دارد، گفت: سازمان ها و نهادهای دولتی نباید از تلاش برای گسترش این فرهنگ و فریضه ارزشمند الهی شانه خالی کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که ما هرچه داریم از نماز است و هرچه در این زمینه کار شود کم است، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی نقش مهمی در جامعه در تمام زمینه‌ها دارد که محتوا و پیام نماز در فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و باید از این فرصت به موقع و درستی استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به شرایط جغرافیایی مازندران اشاره کرد و با بیان این که این استان در سال پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر کشور است بر ضرورت گسترش مساجد بین راهی در مناطق مختلف استان تأکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که در حال حاضر تعداد مساجد بین راهی استان پاسخگوی نیاز مسافران نیست، خاطرنشان کرد: باید افزون بر کمک های دولتی از ظرفیت خیران مسجد ساز نیز به منظور افزایش تعداد مساجد بین راهی بهره گیریم.

وی با اشاره به این که امروز فضای مجازی علیرغم همه نواقصی که دارد ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی اصولی و هدفمند از این ظرفیت در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام ابراهيمي در بخش پایانی سخنان خود بر اختصاص مكان مناسب براي اقامه نماز در فرمانداري ها و بخشداري ها تاكيد كرد و ياد آور شد: در راستاي هدايت برنامه ها، فرهنگ مكاتبات بر مراجعات بايد ترجيح يابد./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات