۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۴۳۱۳۰
امام جمعه بابل:

مساله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام است

امام جمعه بابل با بیان این که مساله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام است، گفت: بنا به پیش بینی قرآن با حضور مردانی مومن و مقاوم، سرزمین قدس به دامن اهلش باز می گردد که با ویرانی خانه عنکبوتی رژیم صهیونیستی و پاک شدن حرم امن قدس از لوث فساد انگیزان صهیونیست، این وعده الهی به زودی محقق می شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع طلاب شهرستان بابل با بیان جایگاه قدس در جهان اسلام، گفت: سرزمینی که از آن به عنوان بیت المقدس نام برده می شود، در نگاه پروردگار متعال سرزمینی بسیار پر برکت است و قرآن به عنوان عنوان ألارض المقدس یعنی سرزمینی پاک از آن یاد می کند.

وی افزود: منطقه فلسطین و اطراف بیت المقدس محل رویش انبیای عظام و بزرگ است و خداوند به حضرت موسی(ع) نوید وارد شدن به این سرزمین را داد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به برخی از آیه های قرآن در خصوص قداست و اهمیت بیت المقدس و اطراف آن پرداخت و تصریح کرد: اطراف مسجدالاقصی محل بسیار مقدسی است که خداوند در سوره معراج این منطقه و اطراف آن را سرزمین مبارک یاد می کند که محل صحنه های پربرکتی از حضور پیامبران بزرگ الهی است.

وی ادامه داد: هنگامی که ابراهیم(ع) از مصر به سمت فلسطین مهاجرت کرد به دستور پروردگار متعال در سرزمین قدس ساکن شد و قربانگاهی ساخت که بیت الله یا بیت المقدس نامیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به جایگاه بیت المقدس در دوران حضرت موسی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از چهل سال سرگردانی قوم بنی اسرائیل در صحرای سینا، خداوند به حضرت موسی(ع) دستور وارد شدن بنی اسرائیل را به بیت المقدس صادر کرد اما بنی اسرائیل نافرمانی کردند.

وی با بیان جایگاه کوه طور در منطقه جنوبی بیت المقدس، خاطرنشان کرد: خداوند در کوه طور با حضرت موسی(ع) به سخن پرداخت و نشانه هایی از قدرت خود را به مردم نشان داد تا به سوی خداوند بازگردند.

امام جمعه بابل به حاکمیت برخی از پیامبران و حکمرانی بر بیت المقدس و اطراف آن پرداخت و افزود: خداوند متعال حاکمیت الهی را با حکومت بندگان صالح خود مانند حضرت داود(ع) و حضرت سلیمان در بیت المقدس قرار داد و بنای مسجدالقصی به امر الهی برای عبادت بندگان در این مکان مقدس ساخته شد.

وی به ظهور حضرت عیسی(ع) در بیت المقدس برای هدایت بنی اسرائیل اشاره و تصریح کرد: حضرت عیسی(ع) به عنوان یکی دیگر از پیامبران اولوالعزم الهی در بیت المقدس برگزیده شد و به هدایت مردم پرداخت و لذا این شهر مورد تکریم و احترام پیروان آن حضرت هم قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به جایگاه مقدس مسجدالقصی در میان مسلمانان پرداخت و تاکید کرد: مسجدالقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان، محل اقامه نماز از سوی پیامبر اسلام(ص) و مکان عروج ایشان به عرش الهی است که در بسیاری از آیات قرآن این شهر مورد تکریم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در روایت های متعدد از ائمه مصومین(ع) به ثواب زیارت این مکان مقدس و اقامه نماز در آن تاکید شده است و ثواب اقامه نماز در بی المقدس برابر با  اقامه نماز در مسجدالحرام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه مسجدالقصی میان همه ادیان الهی، گفت: شهر مقدس قدس مکان امن برای همه بندگان و ادیان الهی است اما صهیونیست ها با اشغال فلسطین و قدس عزیز، این سرزمین را محل توطئه های خود قرار دادند.

وی به پیش بینی قرآن در سوره اسرا در خصوص فساد بزرگ بنی اسرائیل در بیت المقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: حاکمیت استکباری در این سال ها از سوی یهودیان بر این سرزمین مقدس تحقق پیدا کرد و آن ها درصدد هستند تا با مصادره کامل این سرزمین مقدس، این سرمایه را از امت اسلامی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از مهمترین توطئه های صهیونیست ها را یهودی سازی قدس شریف بیان کرد و افزود: تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای انتقال سفارت کشورهای مختلف به این شهر مقدس، توطئه خطرناک این رژیم است که باید مسلمانان در مقابل این توطئه های خطرناک صهیونیست ها هوشیار و بیدار باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به وعده الهی در قرآن  بندگان صالح خداوند در مقابل فسادکنندگان در این مکان امن الهی می ایستند و با مقاومت و پایداری خود فساد مفسدان را درهم می شکنند.

امام جمعه بابل با تاکید بر این مطلب که فلسطین و سرزمین قدس به دامن اهلش بر می گردد، گفت: با حضور قدرتمندانه مقاومت اسلامی خانه عنکبوتی رژیم صهیونیستی ویران و حرم امن قدس از لوث فساد انگیزان صهیونیست پاک می شود.

وی ادامه داد: مساله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام است و همه مسلمانان بر اساس تکلیف دینی خود موظف به حفاظت و پاسداری از حریم فلسطین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ملت ایران را دشمن نخست صهیونیست های اشغالگر بیان کرد و اظهار داشت: با بیداری و بصیرت جامعه اسلامی و همه موحدان آزاده دنیا، توطئه آمریکایی صهیونیستی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گامی بلند را برای جراحی غده سرطانی رژیم صهیونیستی از دامن جهان اسلام ایجاد خواهد کرد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات