۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۴۳۱۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

گفتمان انقلابی گری راهبردی برای عبور از توطئه نفوذ دشمن است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه باید طلابی انقلابی و متعهد پرورش دهند، گفت: یک طلبه انقلابی هیچ گاه نسبت به مسائل و موضوعات کشور بی تفاوت نیست و همواره به موقع و انقلابی موضع گیری می کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین همایش بصیرت افزایی طلاب حوزه علمیه استان که در حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد با بیان این که طلاب حوزه های علمیه نباید نسبت به مسائل پیرامونی خود بیگانه باشند، گفت: طلاب در کنار توجه به مسائل علمی باید به موضوعات مهم جهان اسلام توجه ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مسأله مهم انقلابی گری در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که گفتمان انقلابی گری راهبردی برای عبور از فتنه ها و توطئه نفوذ دشمنان است، گفت: باید این گفتمان اصیل از سوی طلاب و روحانیان در همه بخش های جامعه تبیین و تبلیغ شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که یک طلبه انقلابی باید دغدغه سیاسی داشته باشد، گفت: این بدان معنا نیست که یک طلبه سیاست زده باشد بلکه طلاب حوزه های علمیه باید نسبت به وضعیت جامعه و جریان های سیاسی آگاهی های لازم را داشته باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه باید طلابی انقلابی و متعهد پرورش دهند، تصریح کرد: یک طلبه انقلابی هیچ گاه نسبت به مسائل و موضوعات کشور بی تفاوت نیست و همواره به موقع و انقلابی موضع گیری می کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی برای ورود برخی تفکرات سکولار به درون حوزه های علمیه گفت: ترویج نگاه و راهبرد انقلابی بهترین راه مقابله با خطر تفکر سکولار در مراکز دینی و حوزوی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب باید با رصد کامل وضعیت امروز جهان اسلام برای آگاهی دادن به جامعه تلاش کنند، افزود: روحانیت همواره نقش هدایت گری را در جامعه اسلامی عهده دار بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جبهه کفر و استکبار همچنان به تقابل خود با جمهوری اسلامی اسلامی ادامه می دهد، گفت: اصلی ترین حربه جبهه کفر و استکبار نفوذ فکری و سیاسی با هدف تغییر باورها و رفتارهای انقلابی مردم و مسؤولان کشورمان است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عدم هدایت و آگاهی بخشی جامعه از سوی طلاب و روحانیان زمینه را برای تحقق اهداف و توطئه های دشمنان فراهم خواهد کرد، بیان داشت: روحانیت همواره با شناخت و رصد دقیق امور، جامعه را از اهداف پلید و شوم دشمنان آگاه کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشار به این که حضور مستمر طلاب و روحانیان در جامعه بسیاری از هجمه ها را علیه دین و مبانی اعتقادی جامعه اسلامی دور خواهد کرد، افزود: به همین دلیل طلاب جوان حوزه باید ضمن تقویت حضور خود در جامعه، سطح ارتباط خود با اقشار مختلف را نیز تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه اسلامی بدون حضور روحانیت با مشکلات بسیاری روبرو خواهد بود، تصریح کرد: طلاب و روحانیان با حضور مستمر خود در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب از بروز بسیاری از مشکلات و انحراف ها در جامعه اسلامی جلوگیری کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمن، بصیرت و آگاهی است، گفت: طلاب و روحانیان تنها اقشاری هستند که با بصیرت افزایی در جامعه، مردم را نسبت به توطئه های دشمنان آگاه می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر هر گونه انحراف را از جمله دیگر کارکردهای روحانیت در تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت هیچ گاه اهل تسامح نبوده و در برابر دشمنان و بدخواهان دین، مقتدرانه ایستادگی و از اصل دین حراست کرده است.

حجت الاسلام صادقی به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مسأله نفوذ اشاره کرد و با بیان این که نفوذ ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن نفوذ فرهنگی است، گفت: اقدامات روشنگرانه روحانیت همواره سدی در برابر پروژه نفوذ دشمنان بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با نفوذ فرهنگی تلاش می کند تا پایه های دینی و اعتقادی جامعه اسلامی را متزلزل و سست کند، خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگی استراتژی جدید دشمن برای سلطه بر نظام اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان با تقویت بصیرت و دادن آگاهی به جامعه می تواند جلوی نفوذ دشمن را بگیرد، تصریح کرد: باید با اقدامات مناسب فرهنگی و تبلیغی، مسیر نفوذ دشمن را ببندیم تا جامعه اسلامی همچنان در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزویان هیچ گاه نمی توانند نسبت به این گونه مسائل مهم جامعه دینی بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره نسبت به مسائل دینی و فرهنگی جامعه دغدغه مند عمل کرده و برای حفظ و حراست از دین و انقلاب خالصانه تلاش کرده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات