۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۰۹۳

رییس جمهور ترکیه رژیم صهیونیستی را اشغالگر و تروریست توصیف کرد

رییس جمهور ترکیه با بیان این که رژیم صهیونیستی اشغالگر و همچنین تروریست است، گفت: بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، هیچ کشوری حق ندارد در قدس سفارتخانه داشته باشد.
اردوغان رییس جمهور ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: تصمیم ترامپ از منظر تاریخی، حقوقی و اخلاقی فاقد اعتبار و تنها جهت مجازات فلسطینیان تحت اشغال اتخاذ شده است. از سال 1947 تاکنون رژیم صهیونیستی گام به گام به اشغال سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد. این امر، غیرقانونی است.

وی افزود: سرزمین فلسطین تجزیه شده است. رژیم صهیونیستی اشغالگر و تروریست است. چرا که کودکان را بازداشت و زندانی می کند.

اردوغان تاکید کرد: از تمام برادران کشورهای مختلف که با دعوت اینجانب برای انسانیت به اینجا آمدند قدردانی می‌کنم. شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رییس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر هیچ سنخیتی با قوانین بین‌المللی ندارد. هر کسی به قدس رفته باشد می‌داند که این شهر اشغال شده است. تصمیم ترامپ فاقد اعتبار است. بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، هیچ کشوری حق ندارد سفارتخانه در قدس داشته باشد. از تمام کشورهایی که این تصمیم آمریکا را رد کرده‌اند، تشکر می‌کنم. پاپ نیز از این تصمیم ما استقبال می‌کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات