۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۴۳۰۸۰
امام جمعه موقت اهواز:

آزادی بیت المقدس در گرو مقاومت و شهادت طلبی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دفاع از بیت المقدس ملیت و قومیت نمی شناسد، گفت: رهایی بیت المقدس و دست یافتن به آرزوهای دنیوی و معنوی در گرو مقاومت، جهاد و شهادت طلبی است.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز در تجمع اعتراضی طلاب و بسیجیان اهوازی، با اشاره به اینکه تجمع مزبور اعلام بیعت با بیت المقدس، امامت، ولایت، خط انبیا، جهاد، مقاومت و شهادت است، اظهار داشت: ملت مسلمان ایران بیش از سایر ملل به بیت المقدس و فلسطین اهتمام و در راه آزادسازی آن به ویژه در چهار دهه اخیر تلاش ها و جهادگری های بی شماری داشت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بسیجیان و جبهه مقاومت سرسپرده راه ولایت و انبیا هستند، افزود: حفظ چنین مسیری با هوشیاری، بصیرت، زمانه شناسی و دقت صورت می گیرد و در این باره نباید از این مسأله که بیت المقدس مسأله ای ایرانی و عربی نبوده بلکه الهی است، غافل شد.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) از بیت المقدس سفر معراج را آغاز کردند، ابراز داشت: بیت المقدس مرز نمی شناسد و همه اقوام و ملیت ها در حمایت از آن به پا خیزند و ترامپ با اقدام خود بیان کرد که قدس یک سرزمین اسلامی نبوده بلکه متعلق به یهود است.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: باید پرسید چرا پس از اعلام نابودی خلافت از سوی جمهوری اسلامی ایران به فاصله چند روز رییس جمهور آمریکا، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت؟.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) نتیجه اعلام چنین موضعی از سوی ترامپ را در این دانست که اکنون رژیم صهیونیستی و آمریکا دریافته اند که در مرزهای فراتر از فلسطین اشغالی قادر به دفاع از این رژیم منحوس نیستند و تنها در داخل تدابیر لازم را برای حفظ رژیم شان بیندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه صهیونیست ها با چنین اقدامی به سیم آخر زده اند، عنوان کرد: اگر در صحنه دفاع از مقدساتمان باقی بمانیم آن زمان است که می توانیم از بیت المقدس دفاع کنیم چرا که گفته امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد، بسیار راهگشا و یک کاربرد است.

وی با اشاره به اینکه باید امام امت و رهبری را باور کنیم، تصریح کرد: دو سال پیش رهبری در مرقد امام از تلاش عده ای برای فراموش سازی مشی امام و مبارزه با آمریکا در جامعه خبر داد و بیان کرد که سیلی زدن و خوردن از دشمن منوط به پیروی و یا دوری از آموزه ها و مشی امام امت است.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان شد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی 30 دقیقه با پوتین صحبت کرد تا نگذارد پای سربازان ایرانی به مرزهای فلسطین اشغالی نرسد.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به حضور رییس حرکت عصائب الحق عراق با لباس نظامی در مرزهای اشغالی تصریح کرد: امام راحل نقشه راه را نشان و یادآوری کرد که رهایی بیت المقدس و دست یافتن به آرزوهای دنیوی و معنوی در گرو مقاومت، جهاد و شهادت طلبی است.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان به جنگ کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: با وجود پیروزی های اولیه اما عده ای روشنفکرنمای خودباخته و خسته از مبارزه احترام به قوانین جهانی و مذاکره را مطرح کرده و گفتند از طریق مذاکره به خواسته هایمان دست پیدا می کنیم اما از 1948 تاکنون هیچ توفیقی از طریق مذاکره به دست نیاوردند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه تجمع مذکور نشان دهنده پایبندی به خط مقاومت و جهاد و شهادت است، اظهار داشت: گام گذاشتن در چنین مسیری سعادت را به دنبال دارد چرا که چنین سعادتی در نتیجه پیروی از ولایت به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: در این تجمع آمدیم بگوییم که مبارزه را بر مذاکره ترجیح می دهیم اما مذاکره قدرتمندانه و قهرمانانه را می پذیریم، خدا را باور داریم نه کدخدا را و بگوییم که استکبار نه تنها برای ایران بلکه برای کل جهان برنامه دارد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات