۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۴۳۰۶۷

رسیدن به «ازدواج عشق‌‌آمیز» و ۴ توصیه

عشق با همه ارجمندی‌اش برای یک زندگی خجسته، کافی نیست؛ بنابراین عشق را با معیارهای دیگر در کنار هم بنشانید.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از خوانندگان مجله خانه خوبان که از نوشته‌‌اش برنمی‌آید آقا هستند یا خانم، گفته است که «تصمیم به ازدواج گرفته ام، فردی در زندگی‌ام هست که بسیار دوستش دارم، اما می ترسیم این خواسته‌مان را بیان کنیم و به مشکل برخوردیم؛ از شما می خواهیم کمکمان کنید».

حجت‌الاسلام علی اکبر مظاهری کارشناس و مشاور خانواده در پاسخ به این سؤال نوشته است:

کاش نوشته‌تان را توضیح می دادید تا بتوانیم مسأله‌تان را از منظرهای گوناگون نظاره کنیم و پاسخی جامعه ارائه دهیم؛ مثلاً دخترید یا پسر؟ در کجای جاده زندگی ایستاده اید؟ چرا می‌ترسید خواسته‌تان را بیان کنید؟ در صورت بیان ممکن است به چه مشکلی برخورد کنید؟ از ما چه انتظاری دارید؟ چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟ ...

اینک پاسخ

1. ازدواجی که با علاقه و عشق همراه باشد، بسیار ترجیح دارد بر ازدواج بی عشق و علاقه؛ بر فرض یکسانی ملاک‌ها و امتیازها، از این رو، این جان‌مایه گرانسنگ «دوست داشتن» را ارج نهید.

2. برای رسیدن به گوهرهای ارزشمند باید تلاش کرد و گاهی رنج کشید؛ از این رو برای وصول این حرفتان صبوری ورزید، صبری مجاهدانه.

3. علاوه بر عشق، ملاک های دیگر را نیز در نظر بگیرید؛ عشق با همه ارجمندی‌اش برای یک زندگی خجسته، کافی نیست بنابراین عشق را با معیارهای دیگر در کنار هم بنشانید.

4. بزرگترها و مخالفانی که ممکن است برایتان مشکل ایجاد کنند را سر لج نیندازید و با ایشان مدارای مؤدبانه و شکیبانه کنید./841/ت۳۰۳/س

منبع: مجله خانه خوبان

ارسال نظرات