۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۰۶۵
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد؛

اشتغال بانوان در رستوران ها و پاساژها آسیب زا است

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه در کانون کارآفرینی به دنبال آن دسته از فعالیت های اشتغالزایی برای بانوان هستیم که دیگر آنان دچار آسیب های اخلاقی نشوند، گفت: در کانون های کارآفرینی زمینه های اشتغال و فعالیت های سالم برای بانوان فراهم می شود.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در نشست «خادم یاران خانواده» ویژه خواهران حوزه های علمیه سراسر کشور امروز 22 آذر در تالار قدس حرم رضوی گفت: اساس کار ما در عرصه فرهنگی با اولویت خانواده است.

وی با بیان اینکه مبنای این حرکت حول این محور است که اگر خانواده مؤمن و متعهد داشته باشیم، جامعه ما هم دیندار خواهند شد، افزود: اگر در خانواده پاکی و طهارت نهادینه شود و اعضای آن طیب و نورانی شوند با توجه به اینکه خانواده جزیی از جامعه است این ویژگی ها به اجتماع هم سرایت پیدا می کند و در نتیجه جامعه هم متدین و متعهد خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر این مطلب که ما وقتی خانواده متدین داریم که زنان صالح و متدین داشته باشیم، تصریح کرد: در واقع زمانی که زنان جامعه متدین شوند مردان و فرزندان هم در کنار آنان اینگونه خواهند شد چرا که پایه سعادت یک خانواده مادر صالح متدین است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر مردانی باشند که در مسیر دین قرار گرفته اند زنان و مادران و همسران دیندار می توانند برای آنان تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: تحقق خانواده مؤمن و طیبه و نورانی اساس فعالیت های ما بوده و این مهم جزء اولویت های اساسی است.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه از تشکیل کانون های چندگانه در حوزه های علمیه خواهران با قابلیت  فعالیت های متفاوت در عرصه های گوناگون خبر داد و اظهار کرد:  به عنوان نمونه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی سه کانون صرفه جویی، نوآوری و خلاقیت وجود دارد که این کانون ها در مسیر تحکیم خانواده حرکت می کنند تا فرهنگ صرفه جویی را در جامعه ترویج دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با آسیب های برخی از مشاغل مانند کار در رستورانها و پاساژها که متوجه زنان است، اظهارکرد: در واقع  تعامل این زنان در پاساژها با مردان و دریافت دستمزدهای حداقلی برای آنان آسیب های اخلاقی را به دنبال دارد و صدمات جدی در آینده به آنها و خانواده های آنها وارد می سازد.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه در کانون کارآفرینی به دنبال آن دسته از فعالیت های اشتغالزایی برای بانوان هستیم که دیگر آنان دچار این آسیب های اخلاقی نشوند، تصریح کرد: در کانون های کارآفرینی زمینه های اشتغال فعالیت های سالم برای بانوان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این کانون ها در راستای تحکیم و تحقق سبک زندگی اسلامی در خانواده است، اظهارکرد: اگر بتوانیم خانواده ها را در مسیر دین قرار بدهیم جامعه دینی خواهد شد و از طرفی آسیب های اجتماعی مانند طلاق، فضای مجازی و اعتیاد کاهش می یابد ./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات