۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۰۵۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

۹ دی و دهه فجر باید نقطه اوج حرکت های بصیرتی باشد

نماینده ولی فقیه در اصفهان بر استفاده از فرصت های پیش رو برای بصیرت افزایی مردم تأکید کرد و گفت: ۹ دی و دهه فجر باید نقطه اوج حرکت های بصیرتی باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و در جلسه ستاد گرامیداشت 9 دی و دهه فجر استان سربلندی اسلام و شیعه، صدور انقلاب و شکست دشمن را از دستاوردها و نتایج انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همه این ها مقدماتی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است و الان وظیفه همه ما تبیین دستاوردها و روشنگری مردم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در روایات آمده است که امام زمان (عج) زمانی ظهور می کنند که همه مردم صدای اسلام را شنیده باشند و بشناسند و می بینم که امروز دشمنان ما اینکار را به نفع ما می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: الان بسیاری از شبکه های خبری بیگانه علیه ایران، سوریه، فلسطین و اسلام صحبت می کنند و به همین روش مردم دنیا با ایران و اسلام آشنا می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: روزگاری نه چندان دور، کسی در دنیا نامی از ایران و اسلام نشنیده بود، لیکن به برکت انقلاب و صدور آن الان کمتر کسی است که نام ایران را نشنیده باشد.

وی به روایت از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: « قَطَعَ ظَهري رَجُلانِ مِنَ الدّنيا؛ رَجُلٌ عَليمُ اللِّسانِ فاسِقٌ ، و رَجُلٌ جاهِلُ القَلبِ ناسِكٌ » دو گروه کمر من را شکستند، یکی افراد زبان باز فاسق و تبهکار و دیگری عبادت کننده جاهل.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در جنگ صفین هم همین دو گروه باعث شکست حضرت علی (ع) شدند، یک طرف معاویه زبان بازِ فاسق و طرف دیگر مسلمانان و عابدانی بودند که بصیرت نداشتند و از جهل خود صفحه های قرآن را به قرآن ناطق و امام خود ترجیح دادند.

وی به خطری که عابدان جاهل برای اسلام دارند اشاره کرد و گفت: خطر این افراد به اندازه ای بود که حضرت علی (ع) در یکی از خطبه های خود به اینکه 700 نفر از آنها را در جنگ نهروان کشته اند، افتخار می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: انسان بی بصیرت ولو اینکه عابد باشد کمر اسلام را می شکند، لذا باید از هر فرصتی برای بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: 9 دی و دهه فجر بهترین زمان برای اوج و شور حرکتهای بصیرتی و روشنگری است.

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در صدا و سیما را پیشنهاد داد و گفت: باید شبهات و سؤالات مردم و جوانان پاسخ داده شود و بهترین بستر صدا و سیماست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به بهانه نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به روایتی از رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: خداوند به دو فرشته حافظ اعمال مردم فرمان داده است كه نسبت به بنده من در سنين جوانى ارفاق كنيد و چون به چهل سالگى رسيد از آن پس تمام اعمالش را ضبط و تثبيت کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد، چهل سالگی را سال کمال عقل دانست و گفت: اگر در این سالها اشتباه و خطایی صورت می گرفت، ممکن بود از سر جوانی و ناپختگی باشد، اما با نزدیک شدن به چهل سالگی، انقلابمان هم باید به بلوغ و کمال برسد و از دست زدن به برخی کارهای ابتدایی و ناپخته دست برداریم.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب هنوز در کشور ما با تغییر رئیس جمهور همه مدیران خرد و کلان عوض می شوند و این اصلا به نفع نظام و مردم نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مدیران متخصصی که سالها نظام برای تربیت آنها هزینه کرده است، فقط به دلیل اختلافات سیاسی جا به جا می شود و دوباره مدیری جدید و هزینه های دیگر برای تجربه های جدید ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: مردم باید این مطالبه را از مجلس شورای اسلامی داشته باشند تا قوانین به نحوی تنظیم شود که اختلاف سلیقه، به تنهایی نتواند عاملی برای جابه جایی مدیران شایسته باشد./1305/پ202/ب۲

ارسال نظرات