۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۴۳۰۵۴
حجت الاسلام رحیمی صادق:

تحقیق و پژوهش نتیجه ورودی و خروجی مناسب از حوزه علمیه است

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه تحقیق و پژوهش ثمره ورودی و خروجی مناسب از حوزه علمیه است، گفت: اگر آنچه در حوزه فرا گرفته می شود درست، عمیق و همراه با پژوهش باشد تاثیر مناسب را می گذارد.
حجت الاسلام رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در مراسم تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: اگر حوزه علمیه بخواهد مفید و پرفایده باشد و به قول مقام معظم رهبری رسالت های طلبگی خود را انجام دهد رمزش این است که همواره دارای ورودی و خروجی مناسب باشد که اگر چنین نباشد به یک مرداب تبدیل شده و در نتیجه مضر خواهد بود.

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای داشتن ورودی مناسب در حوزه علمیه همواره به تهذیب نیاز است، طلبه ای مفید است که دائما علم فراگیرد و خروجی مناسب آن است که علم را به مردم و مخاطبان برسانیم.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش ثمره ورودی و خروجی مناسب حوزه است، اگر آنچه فرا می‌گیرم درست، عمیق و همراه با پژوهش باشد به نظر می رسد موثر خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی صادق اضافه کرد: اگر آموزش حوزه علمیه، تحصیل و طلبگی بخواهد موثر باشد باید همراه با پژوهشی باشد و اگر می خواهیم خروجی مناسب داشته باشیم باید برآمده از تحقیق و پژوهش باشد. امیر مومنان(ع) در این رابطه می فرمایند؛ «لا سنه افضل من التحقیق»،« لا ینفع اجتهاد بغیر التحقیق»،« لا علم کالتحقیق» و «علیکم بالدرایات لا بالروایات»./811/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات