۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۳۰۵۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

اساس طلبگی اخلاق و تهذیب نفس است

حجت السلام محمدی با تأکید بر انس با امام حسین(ع) و انجام نوافل به ویژه نماز شب، گفت: اساس طلبگی ترک معصیت و تهذیب اخلاق در مسیر ترقی معنوی است.
حجت الاسلام صفدر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ارومیه با تقدیر از اقدامات و فعالیت های مسوؤلان مدارس علمیه این شهر اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته قابل توجه و ارزشمند است.

وی با اشاره به تحولات و اقدامات صورت گرفته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، گفت: تحولات و اقدامات صورت گرفته در این مدرسه علمیه اساسی و بی نظیر است و به وضوح تغییرات صورت گرفته برای همگان مشخص و قابل تشخیص است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تهذیب و تزکیه نفس در مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی، اظهار داشت: طلبه باید با تمسک به سیره امام حسین(ع) و مکتب عاشورا گام بردارد و در این مسیر استوار و ثابت قدم باشد.

وی با بیان اینکه طلبگی موهبت و توفیق بزرگ الهی است، گفت: از جمله ملزومات اساسی طلبگی تهذیب نفس و اخلاق و تخلق به اخلاق نبوی است، طلبه ای که مهذب نباشد علم او نیز کار آمد و هدایت گر مردم نخواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر توجه به مستحبات و نوافل روزانه، تصریح کرد: طلبه باید انس با امام حسین(ع) داشته باشد و در مصائب عاشورا اشک بریزد و همچنین به نوافل به ویژه نافله شب توجه ویژه داشته باشد؛ چرا که راه طلبگی به نتیجه نمی رسد مگر به نماز شب توجه کنند.

وی با بیان اینکه ذکر خدا و یاد او باعث خواهد شد انسان از گناه و معصیت دور باشد، گفت: ذکر و توجه به خداوند سبب تقویت روحیه معنوی و اخلاق انسان خواهد شد و با حفظ از گناه برکات روحانی بسیاری را ارزانی انسان خواهد کرد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه حضور در حوزه های علمیه را مغتنم بدانید و از لحظات این حضور بهترین استفاده را ببرید، افزود: این حضور را توفیق بزرگ بدانید و تهذیب اخلاق و تهذیب نفس خود را در مسیر ترقی معنوی و اخلاقی قرار دهید./۸۵۴۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات