۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۰۵۰
در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی؛

آیین تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر برگزار شد

آیین تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر در هفته پژوهش با حضور آیت الله مجتهد شبستری، رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه برگزار شد.
ایروانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حامد وفسی استاد سطوح عالی حوزه علمیه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) که صبح امروز چهارشنبه در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: افرادی که قصد حضور در کارهای علمی را دارند باید مقدمات را به خوبی طی کنند، مانند افرادی که قصد صیادی در دریا را دارند و باید قبل از حضور در دریا تمرین داشته باشند، اگر انسان در مرحله تمرین موفق شود امکان بهره برداری در دریای علم برایش وجود دارد.

وی افزود: اگر مقدمات که در دروس حوزه فراهم شده است را بدون توجه بگذرانیم دیگر امکان حضور موفق در دریای تحقیق و پژوهش وجود ندارد. طلابی که به طور مناسب مقدمات را طی نمی کنند در بحث تحقیق موفق نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین وفسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طلاب در سطوح حوزه باید در کنار کتب رسمی با کمک از اساتید برای فهم بهتر کار و پژوهش انجام دهند. به طور مثال در گذشته طلاب بیانات اساتید را تقریر می کردند ولی امروز این موضوع کمتر دیده می شود.  

وی ادامه داد: جدی نگرفتن دوران طلبگی تبعات خود را در آینده طلاب نمایان می کند، همچنین استعداد انسان در سنین کم بهتر است و اگر طلاب قدر وقت و استعداد خود را ندانند در آینده ممکن است دیگر فرصت استفاده از آن را پیدا نکنند.

گفتنی است در پایان این مراسم و در بخش تقدیر از اساتید برتر از حجت الاسلام والمسلمین حامد وفسی، حجت الاسلام علیپور، حجت الاسلام سید علی میرسجادی و حجت الاسلام وفائیان، در بخش   طلاب نخبه از آقایان مهدی مومنی، ابولفضل میرزاپور، مرتضی رشیدی، پیام طبیبی و بهشتی، همچنین در بخش طلاب برتر از آقایان رضا حسن زاده، مرتضی نصیری، سید شهاب الدین عظیمی، رضا فلاح، ابولفضل محمدی، علی احمدی، حسن شجاعی و سید علی اصغر علوی  تقدیر به عمل آمد./811/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات