۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۰۴۲
آیت الله نوری‌همدانی:

رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین هیچ حقی ندارد

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تأکید کرد: باید سعی کنیم قدس را از رژیم صهیونیستی پس بگیریم، چون این دولت جعلی در آن منطقه حتی یک وجب هم ملکیتی ندارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی کثیری از اساتید، ائمه جمعه و طلاب شهرستان ملایر با بیان این که عزت و عظمت مسلمانان همیشه باید برقرار باشد، ابراز داشت: خداوند برای این مطلب در قرآن اصولی مقرر داشته که اولین آنها ایمان، شناخت، توکل و اخلاص در پیشگاه خداوند است.

وی افزود: دومین اصل علم است، چراکه اسلام عنایت زیادی به این دارد که همه مسلمانان از نظر علمی در سطح عالی باشد؛ در قرآن کریم 80 آیه در مورد علم و عالم و تعلم وجود دارد و جامعه اسلامی نیز باید از نظر علمی نسبت به جوامع دیگر برتری داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جامعه دور از علم دچار عقب ماندگی و انحطاط می شود، عنوان کرد: اصل سوم داشتن یک حکومت و قدرت اسلامی است، چراکه این مسأله نقش بزرگی در زندگی انسان ها دارد، همچنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز برای برپایی حکومت بزرگ اسلامی به سلاطین مختلف نامه نوشته و آنها را به دین اسلام کردند.

وی عنوان داشت: خداوند متعال هرگز سرنوشت انسان ها را به دست هرکسی نمی دهد؛ در روایت داریم اگر دو نفر در یک عالم باقی بمانند لزوما یکی از آن دو رهبر و امام است، به همین جهت اولین نفری که پا به عالم وجود گذاشته و آخرین نفری که از دنیا می رود رهبر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ساماندهی مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در گرو داشتن حکومت است، ابراز داشت:  در ایران اسلامی هم بعد از این که قرن های طولانی دولت های مختلف موجب استبداد و استکبار شده بودند، یک بیدارگری به وجود آمد که امروز ملت های مظلوم در کل دنیا با تمسک به این انقلاب سعی می کنند خودشان را از سلطه بیگانگان نجات دهند.

وی ابراز داشت: ما درباره ولایت و امامت عقیده داریم که در رأس جامعه باید پیامبر و امام معصوم باشد و در دورانی که امام معصوم حضور ندارد باید فردی که از نظر علم، فقاهت، مدیریت، شجاعت و تدبیر در سطح بالایی باشد، سکان نظام را برعهده بگیرد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به وظیفه طلاب و علمای دین مبنی بر لزوم حفظ نظام اسلامی یادآور شد: این نظام دینی و مذهبی اگر حفظ شود می توانیم خودمان را منتظر ظهور بدانیم، چراکه انتظار تنها یک گفتار نیست بلکه باید زمینه فراهم شود که همه محرومان و مستضعفان برای زمین زدن استکبار با هم همراه شوند.

وی عنوان کرد: اصل چهارم وحدت امت اسلامی است، مسلمانان در هر نقطه ای جهان هستند مطابق تأکید قرآن نباید با هم اختلاف پیدا کنند، چراکه دشمنان اسلام همواره برای ضربه زدن به دین از این راه وارد شده و سعی کرده اند بین امت اسلام اختلاف و تنازع ایجاد کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با تأکید بر این که اصل پنجم لزوم تلاش علما برای احیای دین است، ابراز داشت: این انقلاب وظیفه ما را سنگین تر کرده است، چراکه انقلاب اسلامی فرزند حوزه است، بنابراین علما همیشه باید در راه حفظ نظام و انقلاب کوشا باشند و ائمه جمعه در این مسیر نقش پررنگی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید سعی کنیم قدس را از اسرائیل پس بگیریم، چون این دولت جعلی در آن منطقه حتی یک وجب هم ملکیتی ندارد، بنابراین به زودی باید قدس ازدست رژیم صهیونیستی پس بگیریم چه برسد به آن که این شهر مقدس بخواهد پایتخت رژیم صهیونیستی شود./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات